Bröllop!

Hösten är här! Och med dess intågande så åkte vi på en minisemester till Göteborg där ett bröllop stod som huvudakt. Lillasyster Camilla skulle taga sin västkustpöjk Josef. 

Vi hade bestämt oss för att inte flyga denna gång. Flyga med små barn har vi gjort ett par gånger för mycket tycker jag så det uteslöt vi. Bila eller tåg fick det bli. Men 90 mil är en bit i bil och då endast jag har körkort så valde vi till slut tåg som färdmedel. Och nu såhär i efterhand så känns det som att vår Volvo får frakta oss vart än vi ska i vårt avlånga land. För att åka tåg med en 1-åring var inte roligt. Travis var exemplarisk, men den lille blonda brottaren vi har ansåg att tåg var typ lika kul som att läsa telefonkatalogen och försökte förtvivlat bota sin tristess redan minut 2 efter tågets avgång. 
Men vi överlevde både dit och hemresan på tåget trots förseningar och skrik, dessvärre vet jag inte om jag kan säga detsamma om de 4 medelålders kvinnor som satt bredvid oss som varit på ladys night kryssning och fortfarande var vinrusiga och som ville skvallra lite om hur dålig jag var som mor som inte fick tyst på min minsta ( som var övertrött då kl var 21 ) men som viskade så hela vagnen hörde. 

Helgen i Götet var härlig! Vi välsignades med strålande sol och blå himmel på själva bröllopsdagen och de nygifta var bedårande vackra. God middag, härliga tal och ett jäkla drag på efterfesten. 
Vi hade två extra dagar att fördriva också så en dag blev det Universeum för hela slanten. ( fantastiskt familjeställe: bra där Göteborg! ) och den andra på shoppingtur i stan. 

Det är första gången jag och min familj åker på semester tillsammans med resten av min familj så det var otroligt mysigt att få uppleva allt tillsammans. Trots att det blir rätt intensivt med 4 barn under 6 år och 7 vuxna som alla också bodde tillsammans. Det är tur vi känner varandra väl :) 

Tack för en episk vigsel Camilla och Josef och va härligt att ni bor i Göteborg så man får chansen att besöka denna vackra stad lite oftare! 


















1 mami:

skriven

sjukt fina bilder på en bra vistelse i gbg :)

2 Anonym:

skriven

Tack för allt och dörrn är alltid öppen när ni vill tillbaka! <3 Saknar er!

Kommentera här: