Vart är mitt vuxna hem?

Jag märker att jag börjar sälja bort en del barnsaker, kläder, leksaker, vagnar osv. Inte det är jag är färdig med barnafödandet men jag vill återfå ett lite mer vuxet hem. Jag vet att det är typ 5 år kvar innan det på riktigt kan börja, men jag drunkar snart i alla barngrejer vi har!
Det vore ju bra att spara om vi vill ha ett tredje barn, men just nu känner jag mest att då kan jag köpa "nytt begagnat" isåfall, för jag måste få lite mer plats i mitt hem!
 
Idag städade jag ur leksakskistan i vardagsrummet och slängde en hel påse med trasiga leksaker och sådant det inte leks med och som inte går att sälja. Trots det så var kistan lika full. Jag försöker sälja av kläder, men det är svårt i detta enorma hav av andrahans-barnkläder det finns ute på marknaden.
 
Och mitt i allt det så googlar jag mig runt på inredningssidor och inspireras. Ser framför mig när vi flyttar till större och hela boendet blir som ett blankt ark, redo att få vår prägel på sig.
Jag vet att en ny soffa är en dröm. Ut med långtråkiga divansoffan och in med något härlig ljusgrå 3+2:a, Eller 4:a med fåtölj,,,
Och tapeter! Jag ÄLSKAR tapeter. Kan ev vara därför jag så dumdristigt köpte tapeter till Travis rum för 700kr rullen... MEN! Peppar, peppar, han har inte ritat på dom än!
 
Så åter till heminredningssidorna och att tänka på hur amazing det blir med ett större boende när tiden är kommen för det.

Kommentera här: