Härliga mars!

Mars! Jag känner hur våren gläntar runt hörnet, och som jag längtar nu! Så fort det blir mars vill jag bort med all snö och få gå på sopade, torra, dammiga gator med tödropp som ljuv musik i öronen och solen i ögonen. Men jag får väl tappert hålla ut till april. Mars är inte den typiska vårmånaden här uppe i norr.
Men mars kommer gå fort! Nu är det sportlovsvecka, nästa helg åker jag på weekend till Stockholm, helgen efter det fyller Maria 30 år, och sen vips är mars över.
Som jag längtar till våren och sommaren! Få ha altandörren öppen jämt, gå ut utan att behöva klä på ungarna sjutton lager kläder, se Travis cykla runt och Kai krypa runt i det gröna gräset och utforska det. Sol! Glass! Grillat! Skitiga små händer och skrapade knän!
 
I väntan på sommaren, gick jag ut på en spontanare i lördags. Carina bjöd in på ett glas och många slöt upp och kvällen fortsatte nere på stan. 03.10 kom jag hem, med noll röst och trött huvud. Det ger massor med energi, att få lite kvällar sådär med vännerna, psykisk energi iallafall, för gud nåde vad trött jag var igår! Jag räknade minuterna till klockan skulle slå 19,00 så barnen hoppade i säng så att jag fick göra detsamma. Nu känns utgångskvoten fylld för ett bra tag framöver :)
 
Idag var första gången på 2 veckor vi hängde med lite andra ungar, då Travis har varit magsjuk och båda har haft kassa magar. Och jäklar vad dom uppskattade det. Travis utforsade alla rum och lite där till på öppna förskolan och Kai var nöjdaste ungen ever under de 5 timmar vi var ute. Det bästa av allt för denna mamman var att han passade på att sova i 2,5 timme i vagnen så jag ( och jag Travis ) kunde äta en lugn lunch ihop med Maria och Karin.
Bra dag! Jag som ogillar måndagar.
 
 

Spontant var det ja :) 

Tunggung!

Selfie

Kommentera här: