Jul och nyår för tusan!

Jul har passerat, nyår har passerat, det är nytt år!  Och här händer inget. Vilket jag har goda skäl till ändå. Jul och nyår som sagt. Och så slänger vi in en 12-timmars magsjuka och hatiska debatter ang flyktingarna i Grytan som ger mig huvudvärk på det och då förstår man att tid icke har funnits till att blogga. 

Vi börjar väl där vi slutade? Några dagar innan jul och Travis lastade upp massa spagetti på sin fars tallrik.. 
Så kom dagen innan julafton, vi packade in julklappar, uppesittarmys, barn och packning i bilen och åkte till syrran för att spendera natten. Kl 19 var alla fyra barnen fortfarande vakna men på något magiskt sätt så hade vi dukat upp festbordet och 3 av 4 barn sov när Bingolotto började. Effektiva föräldrar!

Julpyjamasen på hos moster. 

Vi åt tills vi sprack och då är inte godiset och chipsen med på bilden ;) 


Vi fick till och med en liten bar inrullad till teven.. 


Julafton började med julfrulle och paketöppning. Vid lunch åkte vi till mamma och började julfirandet. I år var hela familjen samlad. Många vuxna, många barn, väldigt livat och massa julklappar. Tomten kom- världens bästa tomte faktiskt och barnen blev eld och lågor. 
Travis favoritklapp i år blev den lilla, men mycket verklighetstrogna tvättmaskinen och dammsugaren ( ja han gillar sånt. Städa, laga mat å tvätta hehe ) 

Jag blir så glad när jag ser att Travis blir glad, då vill jag bara ge honom allt i hela världen! 

Kusinerna på julaftons morgon.

Santa's little helper











Min härliga familj! 

I mellandagarna fick jag en kväll för mig själv i form av en middag ute med vänner och hemvändare. Välbehövligt och underbart trevligt. 





Mycket trevligt på nya restaurangen Republiken. 

Dagen efter med sminket kvar - just like old times! 

Och så kom nyår. Förra året hade jag och Travis vinterkräksjukan så vi hade inga planer då. Trots att vi var friska i år hade vi ändå inget planerade och var bara hemma. Vi lagade 3-rätters, ganska klassiska nyårsrätter:
Fröknäcke med pepparrotskräm och äpple
Oxfilé med grönpepparsås, smörstekta haricot vertes och svamp med palsternackspuré och egengjorda pommes.
Kesella och grädde med hallon och krossad digestive. 






Alla åt förnöjt ( utom Kai då ) och vinet smakade gott till maten. När jag sen står och plockar undan disken hör jag från vardagsrummet att något är fel med Travis. Det låter som han satt i halsen och att det inte kommer loss. Jag springer dit och möts av en son som spytt ner hela sig själv, en filt och mattan. Det bara forsar ur munnen. Bär in honom på toaletten dör han fortsätter. 
Ett bad och torkade tårar senare så sätter vi på pyjamas och gosar i soffan. Då spyr han igen. 
Jahapp, magsjuka i år IGEN! 
Tolvslaget och natten tillbringar jag och T på soffan där kräkandet fortsätter men på morgonen så var han färdig. Renad inför det nya året kan man säga :) 

Kräksjuk 2,5-åring... 


Snart är julledigheten över och vi kan återgå till lite rutindagar igen. Det har blivit lite mycket godsaker lite närsomhelst på dygnet så det ska bli skönt med förskola och passa tider igen. 

På det stora hela. Härlig jul och lugnt nyår! 




Kais enda julklapp från oss. Härligt klädset från Kappahl som skänker en del av pengarna till BRIS. 

Kommentera här: