Det här med att äta lunch med människor under 1 meter.

Vilken lång vecka det har varit!
Förra helgen avslutades med en 30-års fest för Madde och sen med lätt huvudvärk genomföra ett träningspass.
Sen började veckan med att husera hemma hos mamma. Väl där utvecklade Travis en värre förkylning och det blev ingen förskola alls på hela veckan. Sen körde jag en jobbfredag och igår gick vi, hela familjen en runda på stan och åt lunch och handlade på rean. Och idag fick Kai den förkylning Travis gått med hela veckan....
 
Det här med att äta lunch med två kids under 3 år.... varför utsätter jag mig för det egentligen? Jag vet ju hur det är så varför envisas jag med att då och då göra det igen. Lunch hemma vid köksbordet är ju så mycket enklare...
 
Så här gick vår lunch till
1. Vi entrar resturangen.
2. Travis ramlar UPP för trappan.
3. Vi bär syskonvagnen upp för samma trappa som den lilla just ramlat upp för.
4. Travis springer fram och tar en bricka och försöker balansera en dricka på den.
5. Jag hetshandlar en kladdkakebit med 4 kilo grädde och en festis fortfarande fullt vinterpåklädd, till Travis så han ev sitter still i fem sekunder så vi andra kan klä av oss och köpa något att äta.
6. Jag hämtar barnstol till Kai, lastar upp saker som kan tänkas roa honom i typ 15 minuter. En servett... ?
7. Jag beställer mat till mig och Jay.
8. Jag ställer ner brickan med min mat på bordet.
9. Från vänster sticker Kai ner ena näven i keson, från andra sidan ropar Travis att han inte vill ha kaka, utan vill äta mammas mat.
10. Kai vill också ha mat.
11. Jay springer iväg och köper en barnmatsburk.
12. Under tiden matar jag Kai till vänster med min kokta potatis och barnet till höger med min skinkstek. Mellan deras gapande munnar lyckas jag få in några gröna bönor i gräddsås i min egen mun.
13. Travis är törstig, hans egen festis tog slut ungefär vid första världskrigets slut, och han dricker nu upp min dricka. Och med dricker menar jag, låter innehållet i munnen blandas med drycken på vägen ner i flaskan igen.
14. Kai börjar grina för han är hungrig.
15. Jays mat börjar kallna.
16. Jay matar Kai
17. Travis börjar äta av Jays strips.
18. Travis är klar och vill gå därifrån.
19. Jag mutar honom med att han får titta på min telefon.
20. Det funkar i 5 minuter, sen går han iväg från bordet med overallen nere vid knäna släpandes efter sig.
 
Ungefär här bajsar Kai på sig, Travis försöker återigen balansera drickor på en bricka fyra meter bort, och jag förstår att denna ack så sköna lunch nu måste avslutas. Jag minns inte ens vad lunchen har smakat, det är matrester över hela bordet och golvet och på grannes bord, Travis vill inte klä på sig och Kai tycker det var fruktansvärt trist att behöva lägga sig i vagnen igen.
 
Och sen var vi ute i friska luften igen. Och det var den lunchen det.
 
( Ungefär 15 minuter senare fick Travis ett hysteriskt utbrott inne på HM och skrek utan tillstymmelse till att lugna ner sig. Orsaken var att han inte fick åka mer rulltrappa. Då tog vi till ett knep vi egentligen slutat med för ett halvår sedan. Travis fick nappen. Och då blev han tyst. Och somnade. Och helt magiskt nog så sov Kai också, så jag och Jay fick gå på stan helt "själva" i över en timme. Vi kunde prata med varandra, titta på saker vi ville kolla på, och göra det precis så länge vi ville. Det kändes nästan som en dejt! )

Är dessa två lyckliga, snälla, kärleksfulla barn verkligen som ovan beskrivda?
You bet!



1 mami:

skriven

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA JA döööör hahahahahaha

Kommentera här: