Spännande morgon

Helgmornar är alltid spännande. Jag, Jay och Travis ligger alltid kvar och drar oss lite längre än Kai. Honom hör vi ( läs jag, Jay sover och Travis bryr sig föga ) hålla på där ute i lägenheten. Ibland är det tyst = bad sign, och ibland surar han och gnäller = Good sign, då är allt som vanligt typ. 

I morse hade det där gringnället från köket en smula panik i sig så jag masade mig upp och synen jag möttes av... Finns tyvärr inte på bild eftersom jag istället fick panik. 

Från hallen ser jag Kai hänga med överkroppen på köksbordet. Benen hänger ner i det fria då sittbänken han klättrat upp på för att nå bordet har ramlat bakåt. På golvet nedanför ligger fruktkorgen med all frukt på golvet och på bordet ligger vasen med helgbuketten utspridd över hela bordet och blomvatten som runnit ut över hela bordet och ut och över min son som varken tar sig upp eller ner och vidare ner på golvet. 
Jag förstår att han ville ha en förälder till undsättning faktiskt. Och det var troligen ett annat rop på: Jag är hungrig, ge mig frukost! 

Ja mer spännande än så blir det inte kl 07.10 en lördagsmorgon faktiskt. 


Det var alltså här han hängde från kanten istället för att sitta ner fint med sin storebror.




1 mami:

skriven

Meeeeeeeeeeen va fasen...
Kanske ni måste sluta o ligga kvar hahahahaha..

Kommentera här: