I en hotellsäng

Jag ligger i en hotellsäng på hotell Mornington i Alvik/Bromma och njuter. Är nere på en kurs för jobbet på L'orèals huvudkontor i två dagar. Det är tjejer i alla möjliga olika åldrar och från Sveriges alla hörn. Vi har just ätit en två-rätters tillsammans nere i restaurangen och pratat lite, lärt känns varandra. Jag har träffat kvinnor från Luleå, Umeå, Gävle och Stockholm. Härliga Värmlandstjejer och stolta skåningar. Alla dialekter hördes vid vårt bord, och det är så härligt! Att få höra en del av andra människors liv och hur det sett ut och varför de är här på detta jobb just nu. En av våra L'orèal-utbildare har dessutom jobbat mycket i Leicester under sin L'orealtid i England! 

Och det var när jag kom tillbaka upp på hotellrummet som det slog mig. Folk frågade ju även mig om mitt liv, och jag berättade i stora drag vad jag gjort sen gymnasietiden till vart jag är idag. Tycker inte det är så speciellt liksom. Men kvinnorna runt bordet frågade vidare, ojade och lovordade de val jag gjort hittills i livet. Tyckte jag var modig som gjort en del saker och tyckte det måste vara en guldgruva att ha jobbat med så mycket olika jobb i flera olika länder. 
Och ja, dom har ju rätt! 
Jag har gjort massor med saker under mina år som 20+ som jag är stolt över. Under dessa 10 år har jag hunnit med att plugga 4 år och tagit examen, hunnit bo i 2 olika länder utöver Sverige, haft 7 olika jobb, träffat min livs kärlek, rest runt i världen flera gånger, skaffat mig vänner i flertalet olika länder, och blivit mamma två gånger! 
Hur kan det ha varit ett "inte så märkvärdigt decennium"? 

Klart jag ska vara nöjd! 
Nu ska jag hoppa in i duschen, överförbruka alla toalettprodukterna och sen ska jag krypa ner under täcket och bara njuta av tystnaden och det faktum att jag ska få en hel natt oavbruten sömn i en säng helt för mig själv. 





1 mami:

skriven

Härligt ,eget rum på hotell,egen säng..skööönt ,ändå vaknade du kl 06 00.....hahahahaha
Puss

Kommentera här: