Då kan man bli gravid igen då

Jag skulle egentligen varit på efterkontroll i fredags men jag jobbade lite så jag har bokat om tiden. Och det är nog lite bra. Jag måste fundera lite till på vilket sorts preventivmedel jag vill använda. Min mens kom tillbaka i veckan så skydd behövs, för det blir inga fler barn än på en lång tid. Men frågan är vad? 

Jag har bestämt mig för att jag inte vill äta p-piller längre. Vill inte proppa kroppen full med skit, trots att jag inte haft några problem alls med det sen jag började ära det när jag var 15 år. Känner mig inte sugen på spiral heller, och kondom vet jag inte vad det är typ. Jag känner mig mest sugen på att köra den naturliga vägen, som man alltid gjorde förr. Nämligen att kolla kroppstemperaturen. Temperaturen höjs när man har ägglossning och på så vis kan man undvika graviditet eller tvärtom. Och som den telefonnörd jag redan är så finns en app man använder sig av. Är man osäker så får man ju helt enkelt avstå från sex ett par dagar. Inte alls komplicerat eller svårt. 

Men som sagt. Har inte tagit ett hundraprocentigt beslut än. Vad kör ni som ni tycker funkar bra? 

Nog för att denna manick är något av det mest spännande som finns så önskar jag inte få se ordet "gravid" på skärmen på några år nu... 
1 Sara:

skriven

När du känner din kropp o har regelbunden mens så kan man utan problem köra med säkra perioder o bara hoppa över då ägglossningen är! Annars finns ju massa hormonfria mojänger också så kolla med barnmorskan! :)

2 Bondan :

skriven

Körde naturligt i många år med pessar när de va osäker period.mycke nöjd.
Just nu minipiller pga hormonspel. Inte ett dugg jäkla nöjd.

Kommentera här: