Tråkiga tisdag

Tredje dagen med huvudvärk. Att jag dessutom vaknar med huvudvärken gör att man blir lite loj. 
Fick skynda oss i morse också då Kai börjat med sovmorgon ( peppar peppar ), vaknade 9.30 igår och idag fick jag väcka honom vid 8 så vi skulle hinna med Travis på dagis. Nytt rekord idag tror jag. Upp, byta blöjor, klä på, ge Travis frukost och Kai flaska och klä på mig själv och vara på dagis 09.05. 
Travis var lite ledsen som vanligt vid lämning trots att han försökte intala sig själv i bilen att han inte skulle vara det: "Travis inte ledsen, mamma hämta Travis sen, Jenny leka lastbilarna, inte mamma"... Älskade gosunge. 

Så nu sitter vi här hemma igen jag ich Kai. Han vilar lite i babysittern och jag ... Ja. Det finns massor att göra egentligen. Vika tvätt, hänga tvätt, städa Travis rum, rensa byrån från för små vinterkläder till barnen, ut och träna... Men det enda jag kommit mig för är att slänga in en rengöringstablett i diskmaskinen. Vädret är urtråkigt och så var det skallen då. 

Men jag vill ju göra något, något litet kul varje dag så inte dödens timmar på eftermiddagen med barnen blir så långa, innan Jay kommer hem och det ska börja nattningsproceduren. 

Eller så får det bli en tråkig tisdag helt enkelt. Sådana måste man ju också ha ibland... 


Det går att sitta i matstolen om man får lite stödhjälp :) 













1 Syster:

skriven

Nemen hej storkillen min! Kan du sitta i stolen? wooow! duktig kille!

2 mami:

skriven

Aaaa tråkig tisdag o tråkitt väder.....
Man får schilla o du ska vila när Kaian gör de tycker jag :-p

Kommentera här: