Lellelii på blogg.se:s förstasida!

Oj vilka reaktioner det blev på förlovningsinlägget. Tack alla ni för era fina kommentarer!
Den stora statistikstapeln beror givetvis på att jag har blivit omnämd på blogg.se förstasida idag med direktlänk till bloggen där de själv gav inlägget titeln: Ett vackert frieri.
 
Och det var det verkligen. Det var ju så vackert. Och det blir än mer vackert om man känner Jay och vet hur han är. Hur mycket mod det har krävts från hans sida att genomföra detta. Och hur nervös han har varit och ändå var det jag som brast i tusen bitar när det kom till kritan liksom.
Det är härligt! Det är måndag, jag har skurit ett kilo fläskkarre till en lunch med vänner och ringen gnistrar lika mycket ändå. Och det gör den i alla sken! Från lampan i badrummet när det ska bytas blöjor på småttingarna och i skenet från datorn när jag skriver det här inlägget.
 
Vi har pratat lite om hur vi vill ha vårt bröllop. Vi är överens om att det kommer bli ett sommarbröllop. Vi är så himla mycket sommarmänniskor så det finns inget annat alternativ. Vi två skulle vela ha högsommar året runt ( Och så bor vi i Jämtland.... hehe ) Vi är också överens om att vi förmodligen kommer frångå "regeln" om att gifta oss inom ett år, och det endast för att vi vill spara ihop tillräckligt för att vi ska få det bröllop vi vill ha, med en god middag efter vigseln och ett jäkla kalajs på kvällen. Och det kostar ju en slant, och med en heltidstjänst och jag som går och är föräldraledig så satsar vi på att det blir bröllop inom 3 år. Fast helst sommaren 2016.
Smekmånad känns just nu inte så aktuellt. Vi är mitt i småbarnsåren och någon exotisk resa känns långt borta helt enkelt. En weekend känns mer som något vi skulle kunna köra på. Eller en spa-helg i södra Sverige. Få någon som kan massera våra ömma barnbärande axlar och höfter, dricka lite gott vin och sova i dubbelsäng utan små fötter i ansiktet.
 
Ja det är lite sånt där smått som man tänker på. För någonstans måste man ju börja fundera på hur man vill ha det. Jag är dock inte inne på färgkombinationer och årgångsvin än... men det kommer väl ;)



 
 
1 Sandra g:

skriven

Tips på bröllops weekend. Kolla upp spa i polen. Jag kollade häromdagen 2300 per person med båt från Ystad. Det var med båt, boende, mat och ett par spa behandlingar. Tror det var två dygn. Så riktigt billigt! Grattis igen!

Kommentera här: