Ett harmoniskt, förlovat liv.

Idag sa Jay något till mig som jag tänkt på ett tag, men inte riktigt vågat säga för det kanske var lite väl fjantigt. Han nämnde att sen vi förlovade oss har allt känts och varit så bra mellan oss, med barnen, hemma. Och jag kunde inte mer än att hålla med. Allt har varit så himla harmoniskt. Vi har uppmärksammat varandra mer, skrattat mer, pratat mer med varandra om andra saker än barnen. Inte för att vi inte har skrattat eller pratat innan men det kändes verkligen som att något hände efter den där fredagen. Vi blev mer som ett team på något vis. Vi avlastar varandra med barnen utan tjat eller frågor. Det blev som att de där ringarna gav oss ett lugn på något vis.
Kanske låter luddigt men eftersom Jay också kände samma sak så måste det ju stämma.
 
Idag dessutom har det varit en helt fantastisk lördag. Vi har varit en riktig helyllefamilj som det bara strålat om. Alla fyra har varit på bra humör. Dagen började med att jag gav Jay en välförtjänt sovmorgon, det är ju annars alltid jag som får ligga kvar och dra mig på helgerna. Vid halv elva drog vi på oss ytterkläder och gick ut på promenad. Vi köpte lite nya advent och juldekorationer och när vi kom hem igen så var Travis eld och lågot över att få ta fram christmas treeeeee. Så då gjorde vi det. Ner i förrådet och hämtade upp allt juligt och så satte vi igång, och alla var delaktiga och det var inget grin eller bråk eller tjat. Nu är hemmet sådär URMYSIGT som det bara kan vara i december och julen är på intågande. Eftermiddagen slutade med en middag där Travis för ovanlighetens skull ÅT maten ( även fast han först placerade den på bordet och åt den sedan därifrån ) sen bad för kiddot och så saga och i säng.
Nu ska jag och Jay glöggmysa till min favorit i Så mycket bättre, Love!
Och så ska vi ta med oss denna härliga energi in i morgondagen till första advent!

Ser med stor förundran på när pappa sätter ihop granen. 




Så många kulor som möjligt på samma gren, i ren barnanda. Det kliades i mitt ordningssinne men jag lät mig hållas.. 













 
 

Kommentera här: