Midsommarfirande på sjukhuset

Jag hade duschat, klätt upp mig i kläder som fortfarande hade prislappen kvar då jag hade köpt dom i present till mig själv efter att jag fött barn. Jag hade till och med dragit borsten genom håret och sminkat mig. Det var ju midsommarafton! Travis fick ha sina nya ljusgula jeans och Jay klädde sig också snyggt. 
Kai hade sovit hela natten igenom utan käk. Skönt med sånna barn ändå tänker jag...
Vi morgonammade men han ville liksom inte suga. Så vi gjorde en flaska som vi trugade i honom nästan på tvång. Den kräktes han sedan upp. Inget matintag på 12 timmar alltså. Då ringde jag 1177 för lite råd. Och råder blev: åk in och kolla läget. 
Så vi i fina familjen packade in oss i bilen och körde ner oss till akuten för en snabbkoll av vår nyfödde,  förkylde familjemedlem...

Det var 31 timmar sedan. Nu ligger jag och Kai inlagda på barnavdelningen. Jag, uttråkad, behov av dusch och trött, och Kai med massa slangar i näsan och slem i luftvägarna. Vi blev inlagda då hans syresättning skiftar, han har tappat vikt och han är för svag för att äta tillräckligt för egen maskin. 
Så sen igår så ammas/matas det med sond varannan timme. Varannan timme så inhalerar han också både adrenalin och koksalt och så tas det prover och han får syrgas ibland. 

Jag saknar att sova med min kille och min älskade Travis, trots att han drar mig i håret och sparkar mig i ansiktet. Jag vill få komma hem och få va en riktig familj igen. Jag vill att Kai ska bli frisk. Nu, nu, nu! Men det verkar ta tid och som det ser ut kommer vi inte få åka hem ens i morgon. 

Så jag sitter kvar på rummet med världens tråkigaste utsikt, fortsätter skriva mer amningsvikter och väga kissblöjor. Och titta på min fina, underbara son som hostar och kämpar och hostar och kämpar lite till. 
Idag har han gått upp i vikt konstant, så nu jobbar vi vidare på det matkonceptet och fortsätter jobba på att få bort allt slem som sitter fast i halsen och som gör det svårt fel honom att andas. 

Undra om min bil fått parkeringsböter än? Jag la bara i 9 kronor i automaten... 




1 Lynn:

skriven

Åh lilla plutt :( hoppas han kryar på sig fort.

2 Paulin :

skriven

Hoppas lillskrutten kryar på sig fort! Sånna små ska bara vara friska och bli gosade på!

3 J:

skriven

Usch och fy! Krya!

4 Sara:

skriven

Krya på lilleman.

5 Sara:

skriven

Du får parkeringstillstånd av barnavdelningen, be om en lapp bara!

Kommentera här: