Föder hellre barn... (?)

Varför är det aldrig någon som har berättat om hur det är EFTER man gått igenom smärtan att föda barn?! 

Det enda jag har hört är att: så fort bebis är ute så är all smärta borta. Fan va härligt tänkte jag och pustade ut moderkakan. Äntligen över! 

But what?! 

Ok? Så vad är då: Eftervärkar, mjölkstockning, ömt underliv, fruktansvärt ont så fort jag rör mig i området där jag blev ihopsydd, onda bröstvårtor och en rygg helt utan muskler? Räknas inte det som smärta då? 

Det är nästan så att jag vill vara klyschig och säga: Jag föder hellre barn än att ha det såhär. 

Och den viktigaste frågan: NÄR försvinner allt detta?! 

Morgonmys med mina pojkar
1 sandra sj:

skriven

Tänk att det är exakt det jag försöker säga till ALLA blivande mammor och det jag blir mest förbannad över att inte föräldrargrupperna fokuserar på!

FÖDA barnet kommer man inte undan och kan inte riktigt förbereda sig på för det kan bli hur som helst.

Men EFTERÅT! Helvete vad mycket som är jobbigt... jag minns tiden med Isan som ny med bara smärta i kropp och själ och det är lite av anledningen till att jag inte alls kan se mig själv skaffa fler barn tyvärr.

Men. Det går över vännen! <3

2 Sara:

skriven

Eftervärkarna från billy var vidriga, satt och grät i flera dagar.. Efter Alicia kunde jag inte kissa utan att nästan stå på huvudet för att urinen sved så i alla småsår.
Tror inte folk pratar om det för att ingen gravid vill höra på ens skräckhistorier, däremot finna vi och förstår allt ni går igenom nu! :) Du gör det bra. Och tillslut lättar skiten o byts ut mot andra svårigheter, som alltid. :)

3 mami:

skriven

Vart sydd när jag födde dej,men minns dock inte att jag hade såååå ont i flera dar efteråt ;) ;)

Kommentera här: