Amma lilla mamma

Det går bättre och bättre med amningen. Det gör inte längre lika ont, jag läcker så amningskupor är eftertraktad vara i detta hem och skrot sväljer så det måste betyda att things are going down så att säga.
 
MEN!
 
Amning, nej det är inte min cup of tea. Jag har inte tålamod att sitta å titta ner på en vacker, snuttande bebis som somnar efter 5 minuter och som 10 minuter senare vill äta igen när han kom på att han visst inte alls var varken färdigsnuttad eller mätt. Jag ids helt enkelt inte. Det är inte det minsta mysigt utan gör mig bara frustrerad om jag satt mig tillrätta, ungen hänger i patten och jag märker att tv-dosan ligger utom räckhåll och det enda som helt plötsligt visas på tv är tv-shop.

Jag har inte tid heller. Det tar för mycket tid helt enkelt. Jag har en två-åring som vill aktiveras 24/7 och som gör hyss när han märker att jag "sitter fast" med Kai i soffan de nästkommande 45 minutrarna.

Dessutom är det ganska invecklat på så vis att det måste köpas ammingsbehåar, speciella tröjor så jag kan amma in public och inte behöva kasta av mig till bar överkropp på närmsta fik och by accident spetsa bordsgrannens kaffe med bröstmjölk. För mig är det inte jobbigt att ta med sig en flaska, en burk med ersätting och en termos med kokat vatten. Micro finns överallt. Och skulle det krisa så kan man ge det kallt.
Dessutom så håller ju melonerna på att sprängas om det går för länge mellan amningstillfällena, vilket det gör lite nu när Kai är sjuk och inte är så sugen på att äta utan hellre vela kunna andas.
 
Jag ser dessutom framemot att få tillbaka min normala storlek på vårtgårdar och bröstvårtor. Jag menar dom är inte att leka med storleksmässigt. Som en hel jävla skattkarta för Kai att gapa efter för att hitta skatten bortom horisontens kant. Sova med bh, något annat som är jobbigt, och om jag inte gör det, vaknar jag upp halvt dyngsur.och frusen.
 
Jag är så glad att iallafall en barnmorska på BB sa att jag får göra precis som jag vill med amningen. Att mitt barn kommer må precis lika bra att bli flaskmatad som ammad. Att det inte spelar någon som helst roll år 2014, i ett land som Sverige.
 
Men nu går det som sagt ganska bra, till skillnad från sist när det inte gick alls, så jag kommer att kombinera. Tills jag lessnar, då kommer jag sluta tvärt och bara gå över till FRIHETEN med att flaskmata. Läs: Jag kan gå utanför dörren och göra saker och pappan kan få lite extra skin-to-skin mys när det är dags att käka.

Ofrivilligt läckage på bebis ben.. 

Tv-dosan utom räckhåll och bebis har valt att somna ifrån mjölkutdelningen... Igen! 
1 Kicki:

skriven

Jag är helt med dig!! Kör varannan med ersättning nu för att så småningom (läs; snart!!!) kunna övergå helt till det! Vi får förmodligen helt underbara ungar ändå ;)
Kram
Kicki Ericson

Kommentera här: