Sommarlov

Vi har sommarlov, jag, Travis och Kai. Och på loven behöver man inte "göra några läxor" eller hur! Det är iallafall min ursäkt. Den och det faktum att vi trivs och frodas i solen. Travis är skitig från topp till tå när det är dags att hoppa i säng om kvällarna. Kläderna och munnen är varvade med jordgubbsfläckar, glasskladd och sand. Hans ansikte och armar är solbrända och benen har skrapsår. Precis så som det ska vara. Barfotabarn är vad jag vill ha! Inget sommar-city-barn. 
Han har badat i sjön, sprungit naken i gräset, suttit i båt, lekt i lekparker, kastat sten i sjön, hoppat studsmatta, klättrat, sprungit och skrattat. Och lillebror Kai har fått hänga med på sitt hörn. Och svettats stackarn. 

Så ja, jag skyller lite på sommarlovet att jag lyser med min frånvaro här. Men visst är det också att det här med att ha två barn lämnar väldigt lite tid åt mobilen... 























1 Erika:

skriven

Hahaha! 😄 Skön bild på vinglas med vin i, en bag-in-box och... En blöja! 😆

Kommentera här: