1 månad

Idag blir du en månad gammal Kai. Tiden när Travis var ny gick otroligt långsamt. Denna gång har jag knappt hunnit blinka! Vid nästa blinkning så äter du väl tårta med händerna på din 1-årsdag.

Sedan föddes har du hunnit med att vara sjuk och legat inne på sjukhus och upplevt lite irriterande magknip. Men trots detta så har du tacklat det men ro och är en väldigt snäll liten pojke. Du sover mycket, både natt som dag och har nu börjat fästa blicken på saker istället för att vara helt ofokuserad. Du tittar och lyssnar på mig med full uppmärksamhet och "pratar" med oss med söta små ljud. Jag tyckte mig se ett äkta leende igår men är inte säker. 
Du bryr dig inte det minsta om Travis leker tredje världskriget eller om han vill gosa med dig som bara en två-åring kan. 
Nappen är din bästa vän då ditt sugbehov är enormt och du är inte så stort fan av att ligga på mage eftersom huvudet plötsligt vägde 120 ton enligt dig själv ;)
Du äter ca var tredje timme men är mer hungrig och snuttig på kvällen. Då du även är mer vaken och alert. 
Du är mer "kräkig" än din bror var så tvättkorgen lär inte stå tom i fortsättningen heller, men du bajsar mer sällan. 
Sen du föddes har du gått upp 700g och växt 4,5 cm så kläderna i strl 50 får vi snällt packa ner i lådor igen för ett bra tag framöver. 

Det ska bli spännande att få fortsätta följa din resa detta första intensiva år och se vem du blir. Och vem du blir lik, du är nämligen inte lik mig eller din pappa eller din storebror. Jag gissar iallafall på att dina ögon blir lika klarblå och vackra som din brorsas. 






1 Nattis:

skriven

Fina Kai ! Hoppas magknipet gått över och att ni alla mår toppen ! Kraam

2 Nattis:

skriven

Fina Kai ! Hoppas magknipet gått över och att ni alla mår toppen ! Kraam

Svar: Det har blivit mycket bättre och vi körde vidare med sempers och testade aldrig minifom. Nu hoppas vi det håller i sig. Härligt att ni har semester nu alla i familjen! Säg till när du ska till syster din nått med bebis så kommer jag också :) kraam!
Lellelii

Kommentera här: