Bebistorsk

Vi hann med en dag på dagis, sen kom natten mot fredag och mitt lilla troll kräktes någon gång där runt 03 på natten så det blev fullt hus under en halvtimme med en ledsen och chockad liten kille och byte av sängkläder.
Jag hoppas han kan få bli helt frisk nu under helgen då jag de nästkommande två veckorna jobbar 13 av 14 dagar och vill hemskt gärna göra detta också.
Jag började jobbveckorna idag med ett pass i skidbacken där vädret visade sig från sin mest perfekta vintersida. Och dagen blev inte sämre heller när det plötsligt kom in en liten liten liten två-veckors kille och tog mitt hjärta med storm. Jag dog bebisdöden flera gånger om och kunde där och då klämt fram min egna lilla skatt i V 25 på sängen på kontoret i lifthuset.
Man glömmer SÅ FORT hur små de är när de är helt färska och deras små plötsliga rörelser för att de är ute i det fria, deras sökande, försök till att fästa blicken, deras små söta gråt och små putande munnar när de är hungriga och söker efter mat.
 
Japp jag är bebistorsk. Stolt sådan.
Våren var är du? Och Juni kan du inte vara runt hörnet?

Kommentera här: