En smekmånadsönskning

Jag har aldrig varit en sån som varit extremt julig av mig. Jag har ofta tyckt att julen kan vara lite jobbig och too much. Det är så mycket man enligt det svenska samhället ska leva upp till. Och lever man inte upp till detta, alltså att man har det EXTREMT MYSIGT, veckor i STRÄCK och visar upp det på sociala medier så är man inte bra nog. Då har man misslyckats. Och det är DET som jag liksom kan kräkas lite på. Hur viktigt det tydligen är att allt ska vara på ett särskilt sätt. 
 
Jag har tex nästan firat en jul helt själv i vår kollektivlägenhet i Oslo. Hela Oslo var tomt på svenskar och där satt jag och hade jobb på juldagen och kunde inte åka hem. Men det gjorde ingenting, jag tog det hela med ro. Och två dagar innan julafton så flög Jay (som jag inte direkt kände då), över från England och missade SIN jul med sin familj för att sitta med mig och inte göra något alls. Vi hade ingen julgran, inga julklappar och till middag åt vi nudlar från Seven Eleven och drack Hansa-öl. Till efterrätt hade vi en påse First Price baconchips. Sen kollade vi på film med norska undertexter och sen var den julaftonen till ända.
 
Men i år känner både jag och Jay lite annorlunda. Jag är lite sugen på att julen ska göra entré runt hörnet. Och för Jay har julen fått en helt annan innebörd sen han upplevde den i Jämtlands vinterland. Han tycker det är som jul på film. Och det kan jag hålla med om. Gud, vad jag hellre firar jul uppe här hos oss än nere i Skåne, eller i gråa, regniga England. Nu vill vi pynta, skaffa julgran, dricka glögg, baka lussekatter och låta någon annan slå in julklapparna.
 
Och på tal om julklappar. Jag har slutat önska mig julklappar och födelsedagspresenter. Jag får inte riktigt sånt längre. Jo jag och J försöker ge varandra något när vi fyller år och vid jul men nu lägger vi krutet på vår son, som vi ÄLSKAR att skämma bort. Jag skulle vela ge Travis ALLT han vill ha!
Idag har jag dock tagit ut svängarna och knåpat ihop en liten önskelista för hela vår familj utifrån premisserna: Ni kan få vad ni vill.
 
 
1. En taklampa, föreslagsvis denna att mystiskt lysa upp vårt sovrum som fortfarande badar i mörker då vi inte har någon ljuskälla där. ( När man flyttar in i hus i England så FINNS alltid taklampor, därav så var vi lite short on lamps när vi åter kom till Svea rike. )
2. Jay vill ha ett par rejäla vinterkängor. Varför inte dessa från Timberland?
3. Jag vill vill vill ha en stavmixer. Jag ser mig själv skapa fantastiska såser, smoothies, soppor osv... iallafall i en vecka eller två. Men den är ju fin att ha i skåpet också.
4. Min Victoria Secret BH har sett sina bättre dagar, inget snack om den saken. Och sen jag för första gången provade detta fantastiska märke så vill jag inte ha något skit från HM eller Lindex längre. THIS IS THE SHIT. Ge mig två nya omedelbums!
5. Travis känner sig otroligt sugen på ett fleeceunderställ i form av en overall från Isbjörn of Sweden att ha under sin vanliga overall när vintern biter kallt i kinderna i Januari.
6. Ovanstående unge växer ju så det knakar ( iallafall hans hår, måste klippa honom IGEN! ) så stolen han nu kladdar runt i kommer snart bli för liten. Tänk om man istället hade haft en svart tripp trapp som man bara kan ta bort sele-delen från så funkar stolen tills ungen i princip fyller 18 år.
7. Morsan baloo herself aka mig själv, har INGEN vinterjacka. Den här skulle sitta som en smäck på min fruktansvärt frusna kropp. Jag fryser alltså 24 timmar om dygnet. Och kommer så fortsätta göra tills Juni slår mig med en hård handflata i ansiktet.
8. Pocketversionen av Lars Keplers Sandmannen skulle göra min juldag fulländad. Punkt.
 
9. Sen skulle jag och Jay gärna sätta oss på ett flyg över Atlanten och landa i Karibien och gärna på ön St Lucia och sola våra bleka kroppar. Jag ska inte vara sån utan jag kan gärna ta med mig Keplers bok att läsa på stranden så har båda klapparna utnyttjats till fullo. Måste vi gifta oss kanske för att kunna smekmånadsönska-oss detta?
 
 

10. En 2014 Audi RS7 i matt svart lack ( usch, hatar vita bilar ) skulle också göra sig fint i ett garage här utanför vår lägenhet. Jag förväntar mig att den får plats med alla sorters vagnar och alla olika sorters barnbilskydd och att den städar sig själv när kladdiga barnfingrar och snoriga näsor ska titta och peka ut genom fönstret för att visa saker man inte har en aning om vad det är. Den ser ju helt perfekt ut.
 
Ja som ni ser, det finns något för alla plånböcker att välja mellan när det kommer till julklappar till familjen Birtles/Lindberg i år.
 
Fortsätt skicka era emailadresser i en kommentar för att få lösenordet till bloggen som någon gång snart kommer bli en låst sådan.
 
 
 
1 Kattis:

skriven

Jag vill gärna fortsätta läsa bloggen!!

[email protected]

2 Erika:

skriven

Jag vill också hemskt gärna fortsätta läsa. Här ju följt din blogg så länge nu. :)

3 Anna:

skriven

Jag med!

4 Carro:

skriven

Jag vill! :)

5 Matilda :

skriven

Jag vill ha lösen :)

6 Kristina:

skriven

Jag vill också fortsätta läsa! [email protected]

7 Ebba:

skriven

Jag gillar ditt sätt att skriva, fortsätter gärna läsa!

8 Susanne:

skriven

Jag vill gärna fortsätta läsa. Har ett barn i samma ålder som Travis och tycker att du skriver så roligt och igenkännande :)

9 Annelie:

skriven

Jag läser gärna :)

10 Frida:

skriven

Jag med!

11 Mikaela H:

skriven

Jag vill fortsätta läsa! :)

12 Erica:

skriven

Jag fortsätter gärna att läsa din roliga och ärliga blogg!

Kommentera här: