Ville jag ha hörnskåp med inbyggda karuseller? JA

Ledig dag från jobbet för att träffa köksdesignern Craig i vårt hus idag på morgonkvisten.
Vi har valt att betala en summa pengar för att få hjälp, inspiration och ideér till vårt kök.

Och den här mannen kunde sina saker! Det tog honom ca 15 minuter att mäta det som skulle mätas i köket vilket tog typ 1-2 timmar för mig. Och det var inklusive eluttag, rör osv. Ner med allt på papper och sen började det roliga! Hur ville jag att köket skulle se ut? Det blev lite av en 20-frågor lek där alla svar jag gav var rätt oavsett vad han frågade.

Ville jag ha frys och kyl i ett? JA
Ville jag ha 70% kyl och 30% frys? JA
Ville jag ha hörnskåp med inbyggda karuseller? JA
Ville jag ha alla "maskiner" integrerade såsom kyl, frys, diskmaskin och tvättmaskin? JA
Ville jag bygga bort/in varmvattenberedaren? JAAAA!
Spotlights under skåpen? JA
Väggskåp? JA
Fristående fläkt? JA
Vad för slags diskho vill jag ha?
Vad för slags handtag till skåp och luckor?
Vilken sorts ugn och spis?
Vilken sorts kran?

Jag pekade, lyssnade på hans ideér om att flytta spisen till mitten av väggen så fläkten också får en centrerad plats vilket gör utseendet snyggare. Jag pekade lite mer i katalogen och såg mitt kök växa framför mina ögon. En timme senare var det klart. Craig skulle åka tillbaka på jobbet och designa köket och se om det föll i min ( vår ) smak och sedan maila mig en 3D bild av hur resultatet blev. Är vi nöjda är det bara att beställa, annars kan vi ändra och ta bort eller lägga till.

Jag ser väldans framemot det mailet som ska dimpa ner någon gång i början på nästa vecka! Kul det är med kök! Snart kan vi verkligen flytta in!

Kommentera här: