Kanske ses vi igen Förde, kanske inte.....

Nu är det nedräkning på allvar! Igår hade vi sista festen för säsongen och nu har jag tre arbetsdagar framför mig på gammalt vis, vilket är att vi har rast tillsammans och farten saktas ner till någonstans 280 får i timmen. Sen är det dags att vinka farväl till regniga Förde och alla olika kulturer och människor som vi har jobbat tillsammans med i år och flyga hem till England och börja vardagen..

Gårdagen började hemskt tråkigt och gråtmilt men avslutades med massor av skratt blandat med ett hett temperament från denna flickvän som inte uppskattade vissa kommenterar och beteenden som delades ut till höger och vänster angående min pojkvän och vårt förhållande. Folk ska sköta sitt och bry sig mindre om andras förhållanden och framförallt försöka charmera min J. Det kommer inte att lyckas. Förutom det så hade vi en fantastiskt kul halloween/säsongsavslut fest med utklädnad på en del av oss. Dock så gjorde jag och J den klassiska tabben att gå till bussen en timme för tidigt då klockan ställts tillbaka inatt. I hällregn stod vi och väntade på nattbussen hem i 2 timmar och inget var skönare än att hoppa ner under täcket i stugan när vi väl kom hem...

Nu är det också den tiden på säsongen då säsongarna börjar åka tillbaka till vart än i världen de bor, och i morse när vi sov så fint så bankade Jason och Lennie på dörren och ville utbyta emailadresser och ta kort på oss innan de skulle börja sin 32 timmar långa resa tillbaka till Nya Zeeland. Jag och Jason bytte mössor också. Han fick min Norge-mössa och jar fick hans Red Band mössa som bara går att köpas i Nya Zeeland, så det blir ett litet minne efter coola Jason. Efter idag droppar de av en efter en. Resten av Nya Zeeländarna åker på måndag och onsdag. Några engelsmän och jag och J åker på onsdag och resten av svenskarna och engelska klipparna på fredag. Sen blir Nortura Förde tyst och tomt igen till säsongen 2012 börjar...

Kanske ses vi igen Förde, kanske inte.....

Kommentera här: