jag ar varken i Norge, Holland, Thailand, Malaysia eller Filippinerna. Jag ar hemma i Sverige!

Vaknat upp den andra natten i Sverige. Andra gangen nu med duntacke, eller ja, tacke overhuvudtaget, i ett rum som varken ar for kallt eller for varmt, med sangar som inter ar som betong eller kuddar som ar som tegelstenar, och framforallt det basta sangen ar inte konstant lite halvblot, vilket ar ett konstigt men konstant forekommande i Asien.

Det var konstigt att kliva av taget, efter over 30 timmars resande, i Ostersund i kalla vintern och den aldrig sinande vinden som rader har. Det var inte bara konstigt for att det var kallt, det var konstigt for att jag har blivit van att nar jag aker hem nagonstans ifran sa ar det till Norge. Det var konstigt for att allt var sig sa likt men anda sa kandes det helt fel. Plus att jag hade med mig Jay som varken ar van vid vyer, overdrivet mycket sno, ra kyla och har aldrig sett en alg forut. ( Men jag tror han gillar det, han berommer alltid usikterna vi har och sager att det enda man ser nar man ar i England och tittar ut ar tegelhus, tegelhus, tegelhus.
Forsta dan i Sverige spenderades med Tina och Mattias. Vi at pizza pa Spader Kung, vi halsade pa på mitt gamla jobb, vi akte upp och kollade utsikten fran Arctura, ner till Badhusparken dar vi gick ut pa medvinden och han blev hapen over att han faktiskt gick pa vatten. Vi skulle kolla glasblashyttan men dom hade precis stangt sa det blev ol pa allas var favvobar Olearys istallet.
Andra dan akte vi ut till mamma, spelade GH, drack lite ol, fick gooood mammamat och efteratt och jag gick igenom LITE klader som man kanske kan anvanda nar det inte ar +37 grader i skuggan. Vid atta tiden skulle jag bara vila en stund, men det resulterade i att jag och Jay somnade och vaknade dagen efter! Sa nu hoppas jag att jetlagen ar borta!
Nastkommande vecka ska jag dra med Jay pa moten med mina fina vanner som kommer hem fran alla hall och kanter i Sverige, vilket kommer formodligen aningens roligare for mig an for han da det kommer bli en del svenska dar. Sen ska vi aka upp till Tinas stuga och aka skoter och basta, vi ska ga pa Moosegarden, kolla glasblåseriet och ladda for Karins 30-års fest!
Sa vill ni traffa oss sa ring! Det ar inte dyrt att ringa mig langre, jag ar varken i Norge, Holland, Thailand, Malaysia eller Filippinerna. Jag ar hemma i Sverige!

Kommentera här: