8 arbetsdagar kvar!

I morse ringde klockan 04.45 för lilla mig. Vi började nämligen klockan 6 idag på jobbet. Man var lite yr men det var lugnt. Ännu lugnare var det för resten av min stuga för alla i min lilla stugfamilj är nämligen sjuka och hemma från jobbet. Så mamma mu knegar på själv hon.
Det var en rolig dag på jobbet! Chefen för bygget, Ove hade Marias plast i morse och när jag frågade om han ville byta uppgift i 5-min pausen så sa han att han inte vågade kroka i full speed för han visste inte om han hann med. Så Lelle fick visa var skåpet skulle stå! Sen kom det ett får med huvudet kvar till min station. Det ska egentligen vara helt omöjligt då det är drygt 10-15 stationer före min där man klipper av huvudet, och ingen har märkt nått! Haha!
Det märks att det börjar dra ihop sig mot slutet av säsongen för folk är glada och det busas en hel del. Idag kedjade vi tex fast Siim vid "grisflamberingen", Kograbbarna sprutade vatten på oss medan de väntade på att nya kor skulle avlivas och vi hade kapplöpning i korridoren.
Jag, Amanda, Tina och Malin stannade även kvar efter jobbet idag för att kolla hur grisslakten går till, hur den linjen ser ut. Det var i princip samma som på fårlinjen förutom att man badar grisarna i ett stort badkar med 100-gradigt vatten, tumlar dom så hår försvinner och eldar dom så man är säker på att allt hår är borta. Det konstiga är att de tar varken reda på huvudet eller på fötterna som man gör i Sverige. De kastar det bort och det enda de "sparar" är käkfettet, det packas och säljs i butik. Antar att det är typ som stekfläsk eller nått sånt i Sverige. Grisar luktar, det är ett som är säkert och jäklar vilka nervryckningar de har efter att ha blivit avlivade. De sparkar så hårt med benen att avlivarna får ha hjälm på sig för att inte bli sparkade.
8 arbetsdagar kvar! Har förresten sökt tre jobb i Oslo nu också så nu håller vi tummarna att det går undan och att man får nått snabbt! Håll även tummar och tår och klövar för att jag, Sara och Amanda får tag på en lägenhet snart!
1 Veronica:

skriven

Låter som att du blivit ganska härdad där borta Lelle! ;) Pratar om griseknoen med nervryckningar och avskollat hår som ingenting! Nöff nöff...

Men jag hejjar på dej iaf! Lycka till med jobbsökandet :) KRAMS <3

Kommentera här: