- Är det här dina grejer?

Häromdagen höll jag på att brinna av på en kund.
Följande utspelar sig...

Två tyska turister handlar, bakom dessa i kön står en man i 50-års åldern och begrundar tjejerna med backpacker-väskorna. Jag drar tjejernas varor och blir efter ett tag osäker på om nästa vara är tjejernas eller mannens då det är ett litet mellanrum mellan sista varan och nästa, men det ligger ingen avskiljare. Jag frågar mannen:

- Är det här dina grejer?
Mannen svarar inte utan tittar bara på mig.
Jag försöker igen.
- Är det här dina saker? Det ligger ingen avskiljare emellan så det är därför jag frågar.
Mannen får mål i mun.
- Det får du fråga tjejerna om...
Jag suckar och känner mig irriterad, tittar åt tjejernas håll men de är fullt upptagna med att packa, så jag gör mig inte mödan.
- Jag antar att det här är deras grejer då, säger jag och börjar pipa vidare. Efter tre varor eller så så kommer de tyska tjejerna fram och uppgivet försöker förklara att det där inte är deras varor. Jag stirrar stint på mannen och säger.
- Så det VAR alltså dina varor!
- Det är bättre om du frågar tjejerna där INNAN vad som INTE är deras varor..
Måttet har nu blivit rågat, malt och pressat hos mig.
- SÅ DET VAR ALLTSÅ DINA VAROR DET HÄR!!
- Jag har ju lagt upp dom på bandet...
- MEN DU LADE ALDRIG NÅGON AVSKILJARE EMELLAN SÅ DET ÄR LIIIIIITE SVÅRT ATT VETA!!

Mannen svarar inte mer, säger inte tack, tar bara sina pengar efter genomförd betalning och går.


"du kan inte vinna jämt, nån gång måste du förlora igen"

Kommentera här: