GOTT NYTT ÅR VÄNNER OCH LÄSARE!

Lelleliis: Året som gått..

Jag firade in det nya årets 2009 med en Helsingforskryssning med nästan ALLA mina bästa vänner. Det blev en annorlunda resa där det kändes som vi var de enda svenskarna bland Italienare och Ryssar. De få svenskar vi träffade kom till oss i hytten och var minst sagt annorlunda.
Jag började också på ett nytt jobb och blev kontorsråtta och avrundade månaden med ett sexparty!
I februari åkte jag och hälsade på min goa Maria i Trondheim, sen det blev en del goda resturangmiddagar med vänner, annars är ju januari och februari kända för att vara otroligt långsamma, mörka och kalla.
Mars kom och jag klippte av mig allt mitt hår så det blev superkort, sen tog jag och Sandra en tur till Uppsala/Stockholm för att umgås med Werner och Malin ( som i skrivande stund har två, snart en månad gamla tvillingsöner att vara mamma åt ). Helgen slutade med att vi fick tillbringa natten efter krogen under en trappa i en källare på golvet i Nacka.

Det andra kvartalet kördes igång med en JÄTTE tjejhelg i Åkersjön, där nyckelorden är lådvis med vin, tävlingar i snön, bastubad och drygt 10 nakna tjejer all over the place i timtal. Sen kom påsken och sedan på traditioellt vis Vårforum i ett solbadande Vemdalen där vi hade tema angels i år.
Maj! Vår på riktigt! Och min första gala! Med galaklänning, tal och fin middag i stora salen på Gamla teatern kände vi oss som glamourös arbetarklass. Jag försökte mig även på att bränna lite fett och var duktig och gick både korta och långa powerwalks, okristligt tidigt på morgonen måndag som lördag.... tills jag slutade samma helg som jag åkte ner på Elitloppet. Där var det istället sittläge i 27 graders värme redan kl 11 om mornarna samt djup koncentration på kusarna. Det resulterade i brända fötter och att jag fick 7 rätt! Såg även Bajen förlora på ett regnigt Råsunda och nu vet vi ju alla hur det slutade...
I Juni hände inte så mycket för mig personligen. Min lillebror och halvsyster avrundade våran generation studenter och jag blev så stolt att jag grät en skvätt, men den torkade jag bort dagen efter när en av ÅRETS höjdarfester i mitt gäng åter kom till stan. Jämtlands stora pris! Den innehöll inga 7 rätt, men vingliga cykelfärder och fest i Bersån fast besluten om att bestiga ett träd till varje pris.

Kvartal numero 3! Årets måndad då jag jobbar som mest. MEN! Jag gick på min första riktiga arbetsintervju för jobbet som Informatör åt Diös fastigheter. Jag imponeraede och blev bland de två sista i gallringen... och blev inte vald. Jag gick på Yran istället och röjde till Lady Gaga.
Augusti.. min och tre andras 25 års dag skulle slås ihop till ett enda stort 100-års kalas. Vi bjöd alla våra vänner, höll till nere vid sjön i Önsjön, bjöd på grillbuffé, hade tipsrundor och festade tills daggen kom fram i gräset i gryningen. Nu är man aldrig mer 25! Sedvanlig kräftskiva med hattar på och när sommaren började lida mot sitt slut så flyttade Sandra för att utbilda sig. Då blev det tomt. Och än värre skulle det bli för gänget skulle krympa ytterligare. Innan sommaren blev höst och kall på riktigt så for Werner till Asien. Jag deppade inte ihop för det helt då jag gick på hös-kickoff med ena jobbet, var ute på vischan på en riktig pubkväll med bönder och smugglade in en minderårig som fick vara min pojkvän och var på mitt livs konsert. Green Day i Globen var sjukt oslagbart och går inte att beskriva.
November och endast två månader kvar på året! Vad hände? Är det redan slut? Jag tog min första körlektion och har nu snart körkortet i min hand, åkte på forum höstedition style som den här gången hade temat sexy cavemen, fällde krokodiltårar när Maria åkte på sin livs resa i 7 månader, jag agerade flyttfirma med Karin i Stockholm, var tonårspirrig inför New Moon premiären och såg den alltid så perfekte Lars Winnerbäck göra en av sina bättre konserter inför ett fullsatt Z-hallen.
Nu är det fortfarande december och det har mest varit en massa julfester av olika slag. Julfest med Hemköp, julfest med H1, klassisk hemvändarfest på Olearys och nu i morgon rundar vi av året genom att ringa in det nya med en tre-rätters och rakteter och hela baletten med vänner.

Om ett år när nästa årskrönika ska skrivas så kommer mycket att vara annorlunda i Lelleliis liv. vet jag redan nu. Det ska bli spännande att se hur detta långa blad på 365 dagar kommer att skrivas..


GOTT NYTT ÅR VÄNNER OCH LÄSARE!
1 kickan:

skriven

Gott nytt år syster yster!



Kärlek till dig!

2 beckan:

skriven

Jag är sa oerhört stolt över dig. Du ar en stark fin, underbar kvinna. Jag alskar dig over himmel och jord. Du & jag 4 for alltid <3

3 Werner:

skriven

Ah vannen jag sitter har pa hostelet i Byron bay och laser om varat underbara ar tillsammans, sa mnycket tok vi varit med om! Det har varit ett fantastiskt ar! Men jag har pa kann att 2010 kommer bli minst lika bra :) Snart kommer jag hem och da ska vi leka igen, hitta pa massa tok och kramas massa! Saknar dig min van. Pussar

4 mamman:

skriven

puss gumman bra sammanfattning själv kommer ja nog inte ihåg vad ja gjorde i januari i ÅR hahahaha...

***GOTT NYTT ÅR***

call you läääjter...

5 Sara den rara:

skriven

Älskade vän. Jag känner mig så delaktig i din årskrönika, minns hela året som jag tyckte svischade förbi. Tack för det här året tillsammans med dig. Älskar dig. Puss och kram

Kommentera här: