en G-dag

Idag hade jag en G-dag. Ni vet stammisgubben G som sällan handlar men som ofta är inne och påpekar saker och kollar om det finns löpsedlar uppsatta.... Denna man och hans egendomlighet eskalerar för var dag som går. Idag tog han priset ( hittills )

G: Hej Linnéa!
Jag: Tjena!
G: Vet du att det är Linnéan som är Smålands landskapsblomma!? Jag har kollat upp det nu ( Han hade tidigare lovat att han skulle kolla upp om det stämde även fast jag sa att jag visste att det var så )
Jag: Ja, men det vet jag ju!
G: Men vet du vad jag mer har kollat upp!? .... Alla landskap har ju dessutom ett landskapsdjur och en landskapsfågel, och vet du vad Småland har?
Jag: Nej, det vet jag faktiskt inte.
G: Då ska jag berätta det för dig. Smålands landskapsdjur är Utter förstår du. U T T E R ( han bokstaverar för mig ), och Smålands landskapsfågel är Taltrast.... Och hur ska du komma ihåg det här nu då Linnéa?
J: Ja du G, jag får väl försöka komma ihåg det.
G: Men vet du! Jag har ett knep så du inte ska glömma bort det. Om du tänker på kaffe.... då tänker man ju lut. Så om du då tänker L som i Linnéa, U som i Utter och T som i taltrast så blir det ju lut och då glömmer man inte. Det är bara att tänka på kaffe!
J: Ja då ska jag göra det!
G: Men vet du att Jämtlands landskapsblomma är ju Brunkullan.
J: Ja det vet jag också.
G: Vet du vad Jämtlands landskapsfågel och djur är då?
J: Nja Älg är ju landskapsdjuret men fågeln är jag osäker på....
G... Jaaaa.... Vi hörs sen Linnéa
J: Okej, Hej då!


Lunchen gick och eftermiddagens jobb gick sin stilla gång.. När plötslig chefen kommer in i mejeriet med en lapp till mig och säger: Den här är till dig....








Så nu har jag det svart på vitt. Så jag inte ska glömma bort det. Jämtlands landskapsblomma, fågel och djur. Tack G!


"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"
1 Sascha:

skriven

Men åååh, vad mysig han verkar, den där G. Jag vill också ha en sån kund!!

2 Jenny:

skriven

Sascha: Mysig...? :D Lite stalkervarning tycker jag. :)

3 Åsa:

skriven

jag älskar dig min vän! finns ingen som du!

4 mamman:

skriven

**ligger på golvet o gapskrattar***



yeeaaa right.....hahahahahahahahahahahahahaha....

5 Veronica:

skriven

hahahahahahahhahahahahahahhahaa!!!! jag dör! vilken kille! ;)

Kommentera här: