Juldagen är ett kapitel för sig,

Ett par intensiva dagar sen julafton har det varit. Ingen rast, ingen ro, ingen vila. Här ska tiden utnyttjas till max när hemvändarna är på besök. ( Jag som mest har varit denna hemvändare är numera den som får agera värdinna och det måste ju tas med stort ansvar )
Juldagen är ett kapitel för sig, men i Östersund och säkerligen i hela avlånga landet så är alkoholintagandet denna dag ungefär lika hög -om inte högre som en varm midsommarafton. Det blev så rolig och så fyllt med skvaller och skrattretande skandaler att prata om dagen efter som jag trodde.
Sedan uppvaknandet annandags morgon har jag hunnit med att jobba tre pass, ätit min första lunch på Arctura, genomgått en extreme painful makeover, sovit med två av mina tjejer, sett Arn på bio med ett par där killen hade tungan i örat på sin tjej mestadels av tiden, ätit finmiddag på Torlandsgatan och impat Fnasket i rallyspel på XBOX.

Så här lite har jag inte suttit vid datorn på länge. Det är därför jag bloggar lite hemligt från jobbet.


"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"

Kommentera här: