det kan gå precis hur som helst..

Har tänkt en del på Frida idag.... hon som med blandad ångest, rädsla, motivation och massor med känslor och mål att vela uppnå flyttade ur sin älskade lägenhet idag... för att börja ett nytt liv som student i Umeå....
Börja ett nytt liv som student..... ny bostad, ny stad, ny livsstil, nya värderingar... tänk att det är snart 3 år sen jag stod inför detta (öde?) och kände mig både vilsen, osäker, målmedveten och exalterad på en och samma gång.
Nu står jag här, med en termin kvar.... och samma känslor har dykt upp inom mig som de gjorde den dagen jag fick hem brevet där det stod att jag var antagen..
Vad ska jag göra nu? Hur kommer mitt liv förändras, ska jag inte vara student längre? Vart ska jag få tag på jobb? Jag ska bli sambo! Jag behöver inte resa! Men kvällar och helger med fester där nere som faktiskt är mitt hem med nyfunna vänner då? Vad händer med allt det? Kommer vi aldrig ses igen? Jag behöver inte lägga ofantliga summor pengar på studentlitt längre! Mitt distansförhållande kan ta sig i röven! En sån billig lägenhet som jag har där nere kommer jag aldrig få tag på igen..

Många tankar snurrar, jag har bestämt mig att ta det som det kommer, för jag kan inte bestämma mig för vad som är bäst. Allt verkar bäst på olika sätt....
Och år 2007 kommer med all säkerhet vara en förändringens år för mig.... jag har ingen aning om hur den kommer sluta.. det kan gå precis hur som helst..



"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"
1 millasmirakel:

skriven

långt mellen bloggeriet nu..väntar på att läsa om ditt ny år nu..gott nytt blogg år...kram

Kommentera här: