Relativt lugn

Att man aldrig lär sig, att JAG aldrig lär mig. Det är samma visa varje gång det är dax för tenta, eller prov eller redovisning eller vad som helst som har med ansvar att göra! Nä där tog jag kanske i, jag skjuter inte upp allt här i livet, det skulle bli så fruktansvärt mycket att ta igen sen då, så då skulle jag bara skjuta upp det med.
Nåväl, lördagens tenta närmar sig med steg lika stora som jätten jorms, och jag har inte tränat så mycket som jag lovade mig själv idag. Det började redan i morse när jag snoozade minst 7 gånger, och det är sanning!
Sen så kasta jag i mig nån halvdan macka med ost och kutade två hus bort och lastade upp alla mina viktiga papper och böcker och pennor och satte igång........ tills jag upptäckte att jag inte provat de nya spelen på min nya high tech nalle! Tog personligt high score på första försöktet! haha..
Ok, åter till instuderingsfrågorna... tänk, tänk Linnea... koncentration... focus!
Men fan va hon kör med den där postbilscykeln här utanför! eller vad kallar man en sån där gul sak som går på bensin med massa post där fram? ....... tänk, tänk, tänk...just det frågor.. vilka teorier hit, vilka metoder dit, snubbar som gillar kodning, gummor som tänker vetenskapligt... ..
Men va fan, hungrig nu?! Madde kanske har nått kul i kylen...... nää... hmm, den här stolen är ganska hård den, och ingen bra hållning har man när man sitter här heller......masskommunikationens påverkan på publiken...... "it´s my life, and it´s now or never, i aint gonna live forever.." jaha nu spelar madde musik också, och hennes tangent tryckande låter väldigt mycket, om jag tänker efter är det väldigt mycket som låter här.. Borrmaskin neråt, balkongrenoverare utifrån, musik till vänster, böcker som skriker läs mig till...... jaja jag ska läsa... okej vart var jag.. påverkan, publik, meder..... medier... medier... -Madde! ska vi inte gå på Maxi och handla lite! Ta en paus ett tag?

25 min senare åter vid bordet....... medier, medider, madde, medina, madagaskar... va fan är det jag ska läsa om egentligen? Jag har ju köpt aftonbladet, kan läsa den medans jag kommer på vad det är jag håller på med. Passar på att läsa TV-tidningen också på samma gång...

17.00 (svensk tid): Slutpluggat för idag! Dax för middag! Vad har jag gjort idag nu då? Jo..... märkt ca 36 sidor som kan vara viktiga att läsa igenom med små oranga lappar ( det ser väldigt proffsigt ut), skrivit en halv A4 från ett papper jag redan skrivit samt strykit över vad som ser ut att vara viktiga meningar med rosa och blå överstrykningspennor...

Ja, det var den dagen det, och en dag närmare tentan... undra hur det går i morgon?

Snakkes!

Kommentera här: