...Jo en gång har jag klätt ut mig till Regina Lund också...

Jag har aldrig blivit bjuden på en riktig Halloween fest, inte en sådan som man läser om i tidningarna den här tiden på året. En gång har jag gått på en maskerad där faktiskt de flesta klädde ut sig riktigt bra, men då var jag kanske 12 år gammal. Jag föreställde en citron, jag var jättelik. med ett stort gult överdrag proppat med kuddar och annat så jag skulle bli rund, nedtill hade jag gröna träningsbrallor och på huvudet nån grön krumelur (citroner har inte ens gröna krumelurer upptill) sen hade jag gjort egna örhängen utav sånna där förpackningar med koncentrerad citronsaft / syra / vätska som är formad som riktiga citroner. Dom var väldigt opraktiska och varje gång jag rörde på huvudet daskade dom där till mig i ansiktet.. Men jag fick cred för att vara mest kreativ och fantasifull i allafall. So long ni andra suckers som klädder ut er till städtanter, bebisar och annat. Titta på mig! Jag är en frukt! Det var svårt att sitta ner med den dräkten, och varmt blev det innanför kuddlagret..... jag tror jag tog av mig min kreation ganska snabbt, men jag åkte iallafall med den på i bilen och bara det var en vetenskap i sig, att komma in och ur bilden utan att förstöra den. Jag kunde ju använda den som bord när vi åt eftersom jag knappt nådde fram till bordet pga av magen..

Jo en gång har jag klätt ut mig till Regina Lund också...

Och en gång var jag på 80-tals fest, då hade jag på mig en ohyggligt ful vit knälång klänning med stora ananaser på och som hade en gul kant längst ner och axelvaddar, till det hade jag ett par knall oranga stövlar i plast och lockat hår med massor av smink.... aaaa ljuvliga 80-tal! Att få gå klädd så utan att folk glott ögonen ur sig måste varit underbart.. haha!

Ok, jag har varit på 3 partyn med tema utklädnad men inte på de senaste 6 åren.. så jag vill ha en inbjudan till en nu!

Läste på Virtanens blogg om en tjej som klätt ut sig till honom, det vore ballt, jag har ju iallafall glasögon och det är ju en bra början..

Snakkes!
1 Anna:

skriven

Minsann, vi har en del gemensamt :-)
Det var dock en hel evighet sen jag bodde i Östersund, men jag har en del släkt kvar där. Vad pluggar du för nåt då? *nyfiken*

Kommentera här: