Familjeliv 2.1

Vi har blivit en 9-17 familj igen! Dock med viss modifikation på 9-17. Det är mer 05-17 här hos oss. MEN! Poängen är att pappan i huset kommer hem, äter middag, busar med sin son, byter nån liten illaluktande blöja och turas om med mamman om vem som ska ta nattningen, för att till slut avsluta dagen med lite gnabb om vi denna dag ska titta på svenskt eller engelsktalande program på TV. Det är underbart!
 
Jag kan tvätta på kvällarna igen, istället för att alltid göra det under helger, jag behöver inte laga middag till mig och mini utan till oss alla eller helt enkelt inte laga middag och låta mannen i huset göra det OCH framförallt. Jag behöver inte vara en del av gnabbet om TV, för jag kan GÅ UTANFÖR DÖRREN och göra något, bara jag om jag vill!
( Petitessen att Mr T har gått in i någon sorts sömntrots och vill för allt i världen inte sova en sekund utan minst 10 fingrar och 6 tår i mitt hår, den förbiser vi här. Speciellt eftersom det vankas festligheter för denna dam på lördag, och jag vet att jag förmodligen, vilken tid jag än kommer hem på under natten, kommer komma hem till en vaken och hemskt ledsen liten pojke som inte kan/vill sova utan moi. )
Men jag har hopp om förbättring. När T nu märker att pappa kommer hem varje dag och inte "överger" honom så kanske han kan börja lita på honom på samma sätt som han gör med mig, och slutligen kunna sova lika tryggt bredvid pappa som mamma.
 
Veckan bjuder på en vab-dag idag, en minimakeover för myself i morgon på Wellnesskliniken, sen jobb på onsdag, fest på lördag och vila, vila, vila med pizza på söndag.
 
Det här är ett familjeliv jag gillar!
 
 

Kommentera här: