annars trycker jag upp tårtan i ansiktet på dom!

I morgon är min sista arbetsdag på Pickstock. Och det spelar ingen roll hur tråkigt, hårt och jobbigt det här jobbet har varit så kommer jag bli känslosam i morgon och kommer sakna jobbet och alla som jobbar där redan på fredag morgon när jag åker ut till flygplatsen. Min chef har dock sagt att jag är välkommen tillbaka om jag vill efter jag har varit i Norge så man vet ju aldrig....

Iallfall så har jag i sann Lellelii-anda donat lite inför i morgon när det är dags att säga hej då. Jag har köpt en stor tårta till alla slaktare, en liten mindre tårta till inspektörerna med ett kort där jag tackar för att de tagit hand om mig och sen en liten kort anekdot om var och en av den. Min chef får en 12-årig flaska whisky, och till slut har jag skrivit ett personligt kort till min bästaste inspektör Richard tillsammans med en liten söt påse med svenska karameller då harn är dödligt förtjust i godis.

Antingen kommer grabbarna av stål tycka jag är mesig eller så blir dom en smula rörd över min uppskattning och förhoppningsvis sakna denna lilla svenska tjej som kom in och jobbade som enda tjej på slaktlinjen bland alla män. Jag hoppas på det sistnämnda, annars trycker jag upp tårtan i ansiktet på dom!

 

När vi ändå snackar jobb. Idag hade vi några kor av rasen Dexter inne. Och det är det absolut sötaste jag sett! De ser ut som kalvar fast det är fullvuxna. Typ som shettlandsponnys fast kor. Dom sprang fram och tillbaka utanför ladan och jag ville bara ta med en hem och ha som husdjur i trädgården!

 

 



1 Anonym:

skriven

Meeeeeeeeen....inte slakta dom....dom ser så gosig ut....good trip honey....

du har väl mere DATAN till Norge puss

Kommentera här: