julen som jag kommer att fira själv.

I morgon börjar jag jobba på Ikea Slependen ute i Asker. Jag har alltså för första gången fått ett jobb jag har sökt via en annons och efter att ha blivit intervjuad om två gånger. Det här bevisar att man kan skaffa sig jobb via annonser... i Norge iallafall.

Detta jobb innebär också att jag får 15% personalrabatt på Ikea och att jag inte kommer hem till Östersund för att fira jul.... Jag jobbar nämligen den 23dec till kl 23.30 och även på måndag morgon. Det är första ( och förhoppningsvis den sista ) julen som jag kommer att fira själv. Tänker jag för mycket på det är det inte alls speciellt kul och ganska ensamt. Men jag ska försöka att göra det bästa av det. Laga så svensk julmat jag kan av de norska råvarorna och vi har ju SVT så jag kan se Kalle Anka och dricka glögg.
Jag kommer sakna min familj på julafton och mina vänner på juldagen när ni alla ska trängas på O´learys för den stora hemvändarfesten.
Är det någon som vill ge mig något i julklapp så skulle jag mer än gärna vela ha lite äkta svensk julskinka och prinskorv å lite rödbetssallad samt julmust. En svensk matpåse helt enkelt. Potatis har dom faktiskt ( trots att den ser ut som sötpotatisar ) och köttbullarna gör jag själv. Sill och lax finns på ikea och glögg i helt okej form finns på vinmonopolet.
1 kickan:

skriven

Är det de enda du vill ha?? :) skickar du din adress syster? jäätte tråkigt att du inte ska vara med oss..första julen med dolo dessutom! men det blir ju lite roligare nästa år då han kan gå och öppna själv :)

Puss o kram

2 Mami:

skriven

ja gumms men du överlever...

BRA att du jobbar ju...

Jag kommer ihåg en gång när vi bara hade dej,ja hade jobbat kvällen o vi skulle fira jul hos farmor o farfar..

Jag gick ju dit eftersom ja jobbade på Solberg..

Då kände jag mej ensam..jag såg INTE en enda människa den prommisen upp till dom...

Inga bilar Inge folk....kändes konstigt...

puss gumms

3 Madde:

skriven

Grattis till det nya jobbet! Synd att du inte kommer hem till jul men så e de ju ibland.. men kommer du hem någon annan gång :) så man kan se dig någe.. puss och kram

4 Rikki:

skriven

Hm, jag har fått ett jobb som jag sökt via en annons efter att ha blivit intervjuad två gånger. Har varit arbetslös sen oktober och börjar nytt jobb i januari. Så jag håller med, man kan få ett jobb via annons. Även i Östersund. = ) Gratulerar till ditt nya jobb. Tror det kommer att bli superkul! Minus det där om att fira jul själv. Har din familj skype? Då kan ni ju prata med varann på julafton iallafall gratis. Och se varann! = )

5 beKcAN:

skriven

Gör ont i mitt hjärta att du ska sitta själv... men jag vet att du gör det med glans ;) LoveU B

6 Lelle:

skriven

Rikki: Gratulerar till det nya jobbet i Östersund! Det som jag trodde var omöjligt har alltså skett! haha!

Mitt nya jobb är verkligen jättekul! Väldigt underskattat faktiskt. Ja familjen har skype så jag får kanske va med på julbord och klappöppning via webben ;)



Maria: Jag kommer selvfölgelli fira den med glans ;) Det vet du!

Kommentera här: