Men inte visste jag

Dagens roligaste:

En dam kommer fram till kassan och säger:
- Men inte visste jag att man kunde komma hit upp och betala!
Jag funderar ett slag....
-Du tog hissen upp förstår jag, då kommer man ju rätt in i butiken här....
-Näe jag åkte upp för trappen. (Rulltrappan då)

Sen lägger damen ned en påse torkade aprikoser och ett paket ankelstrumbyxor på bandet. Vi säljer också strumpbyxor så jag drar varan och möts av ett ilsket felande pip. Jag vänder på förpackningen och ser ett stort lysande Å på baksidan. Varan är Åhlens.

-Den här kan du ju inte betala här uppe, det är inte våran vara. Har du betalat den där nere ?
-Nej, jag såg att man kunde åka upp så jag gjorde det och skulle betala.
-Så du har inte betalat den alls?
-Nej, jag har varit här inne massor med gånger i säkert 40 år och aldrig sett att man kan åka upp för trappen...

(Hmmm..... den där rulltrappan har funnits där de senaste 20 åren iallafall... och hur fan lyckades hon SNO förpackningen med strumpbyxor utan att larmstolparna pep? )
 
-Okej, den här kan du betala hos mig ( aprikoserna ) men den här andra får du nog gå ner med igen och betala i kassan där, du har ju som stulit den där nu...

-Jaha, oj då. Jag får nog göra det då... tack tack.


"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"
1 syster:

skriven

*skrattar*

Kommentera här: