en dum kanin i blåvitrandig strumpa som fryser om armarna

Jag trodde inte den här dagen skulle kunna sluta på ett bra sätt med tanke på hur den började.
06.00 vaknar jag av att en dum kanin i blåvitrandig strumpa som fryser om armarna brölar "En sjöman älskar havets våg"...... alarmsignalen. 06.00?! Omänsklig tid att kliva upp på. Snoozar typ 4 minuter och inser att jag ska gå till jobbet om 22 minuter. Ingen dusch, ingen frulle, lite svart på ögonfransarna, missade halva vänster och blev lite prickig. Orkade inte ta bort det. Fick inte i ena luren i örat på väg ner, musiken försvann i biloväsen 95% av vägen, men lyckades höra "Måste vara två" med Mr Winnerbäck innan jag knappade in koden på jobbet och klev in.......

...Bytte om och gick lugnt ner och genom charkdörren ut i butiken. 10 sekunder senare bryts den tysta tysta butiken av ett fruktansvärt genomskärande och panikångestladdat ljud. Larmet har gått. Jag har inte larmat av. Jag förstår vad jag precis har gjort och vad konsekvenserna av det blir. Jag springer upp och larmar av, försent naturligtvis och 2 minuter senare kommer farbror blå. Han skämtar med mig om att min dag inte börjat så bra medan hans sista uppdrag innan han slutade inte var speciellt jobbigt..... vilket innebar lite skrivande på en lapp, tagande av mitt namn och personnummer samt trycka på lite knappar på larmet. Chefen kom, jag räckte honom lappen och en minus-tretusen-kronors-min for över hans ansikte. Jag var nog inte hans favvopersonal den dagen....

I övrigt hade jag en sur och tvär kund idag igen, nyckelskåpet gick i baklås och jag hann inte plocka upp alla mejerivaror, droppen på detta redan överfulla glas skulle väl vara om Kicki ringer i morgon kl 07 och undrar var alla mejerivaror är.....och det visar sig att jag beställt till fel dag.

Jag hade iallafall 1 krona plus i min kassa idag. Doris sa att jag var jättebra.


"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"
1 Sascha:

skriven

Åh herregud, kan det bli värre? I love you anyway! Puss puss

Kommentera här: