lagar är till för att lydas

Allt  Sascha säger är lag. Och lagar är till för att lydas.


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"territoriet och i Ryssland 0,5 procent. Jordbruksmark kontaminerad."

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Fönsterkarmen i mitt sovrum.

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Psychic Challenge på TV4+

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
21.17

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Ted Gärdestad sjunger om en himmel som är oskyldigt blå vilket osökt får mig att tänka på tvillingbröderna som var med i Så ska det låta i fredags och totalt ägde hela programmet med delvis den här låten.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Vid femtiden idag var jag på affärn och skulle bara handla lite middag. Notan gick på 212 spänn.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Andra bloggar

8. Vad har du på dig?
Mina gråa mjukisbyxor som jag får jävligt shysst form i från HM, en t-shirt från GT och min vita fleecetröja som jag fått av Sandra.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Det gjorde jag alldeles säkert, man drömmer massor varje natt. Men nu är det för sent för att jag ska komma ihåg nån av dom.

10. När skrattade du senast?
Åt AFV tidigare idag. Det gör jag jämt.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En tavla jag ritade i femman och kom tvåa med i en tävling för alla femteklassare i Jämtland Härjedalen. Man skulle rita något som hade med fotboll att göra. Som pris fick jag träffa Lennart Johansson, fick tavlan iramad och 500 kr. Jag köpte en (idag) skitful jeansväst för pengen bla.
Annars så finns det ännu en tavla på mig som är datorgjord, 2 små söta tavlor med tecknat motiv, 3 tavlor med indian/varg motiv och en hylla ovanför sängen med lite kort på. Jo! en sån där persienn man egentligen har i fönstert gjord av typ bambu eller strå. En sån har jag på vägen istället.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Jag själv måste sett jäkligt konstigt ut när jag skulle ta en bättre väg upp för den hala backen från affärn och jag bara gled åt alla håll och kanter.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
I brist på annat så funkar den alldeles utmärkt. ( Jag har sällan annat att göra kvällstid )

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Måste ha varit Rocky i söndags

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Betala av mitt studielån och andra skulder. Ta körkort, köpa en bil. Köpa en lägenhet, köpa ett sommarställe utomlands, resa, plugga i Sthlm ett år, köpa en sjukt stor garderob så jag får plats med alla mina nyinköpta kläder och skor. Ge min mamma, familj och Tomas en massa pengar.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Hmm... vissa folk känner till det men okej.... jag har en gång på dansgolvet på krogen som var knökfull tappat mitt linne så det hängde runt midjan istället för halsen. Noteras kan vara att jag inte hade någon BH under.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Framtidsutsikten för befolkningen i mellersta och norra Afrika... med allt som hör därtill.
( Eller så kan jag vara ytlig och säga att de blåa avgår )

18. Tycker du om att dansa?
Självklart! 

19. George Bush?
Är ett svin ( copy copy copy )

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Skulle? Låter som jag inte ska ha några barn.
Min pojke vill jag ska heta Oskar och min dotter Tyra.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Absolut! Australien, Nya Zeeland, USA here I come!

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Tror inte på Gud.

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?

Towa

Litenlii

Mamma

Malin



"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"
1 Towa:

skriven

ÅH VAD JOBBIGT ... grrr.... jag har ingen överbliven tid jag lovar ;)

Kommentera här: