Och som vanligt flyr vi

Då lider det mot sitt slut. Året. Och som vanligt flyr vi stan för ett nyårsfirande i det beryktade fjället Whovalley. I år blir vi näst intill rekordmånga i stugan så att ringa in det nya året kan inte misslyckas.

Som sig bör ska man väl sammanfatta 2007. Uppmärksamma de viktiga sakerna man genomgått och som man vill minnas. Jag ska fatta mig kort. Jag har inte riktigt bestämt mig om det här året har varit bättre eller sämre än det förra. Men jag började troligen 2007 som ett antal tidigare årsstarter. Trött och torr i munnen men smink över hela ansiktet. Sen gick jag in för sista terminen i Gävle, jag gick på 30-års kalas, åkte för första gången 2007 till Vemdalen, hade en omvälvande vår jag aldrig kommer glömma, drack champagne efter att vi lagt fram våra c-uppsatser och klarat det, grät en skvätt när det var dax att skiljas från mina grymma vänner och tog tåget hem från Gävle för sista gången, blev sambo och flyttade in i en trea, fick inredningshybris och spenderade nästan ett 6-siffrigt belopp på möbler, slet som ett djur hela sommarn, festade loss på yran, sökte till Berghs school of communications copywriting-linje och kom in! Skiljdes än en gång från vänner då de sökte lyckan i andra delar av Sverige, såg min första Bajenmatch på Söderstadion, blev brunett, åkte till Vemdalen för andra gången och rockade röven som militärer, besökte huvudstaden mitt i julhysterin, klarade första terminen och fick mitt efterlängtade intyg, julpyntade lägenheten för första gången, tog hål i öronen vid sen ålder och ja.... nu ska jag packa partyväskan igen för att avsluta allt det här... och vakna upp trött, torr i munnen och smink över hela ansiktet år 2008.


"det är lätt att hålla käften och svårare att säga som det är"

Kommentera här: