Tandläkarbesök

Nu har jag passerat en månad som den heltidsarbetande Linnea. Det är verkligen en omställning från att ha två barn och vara föräldraledig på heltid till att ha två barn och istället jobba på heltid! Dygnet har alldeles för lite timmar för att jag ska hinna med allt som behövs göras! Har lite svårt ännu att på ett bra sätt kombinera hushållssysslor och ge barnen kvalitetstid ( eller ännu hellre kvantitetstid känner jag ) med mig när jag många dagar slutar kl 17 och hämtar barnen 17.15. Mellan 17.15-19 skall det alltså hinnas med att lagas mat och umgås och oftast är barnen rätt slitna och trötta efter en heldag på dagis.
Känner mig lite otilräcklig och inte närvarande nog...
 
Travis var på sitt första tandläkarbesök här om dagen. Vi har pratat om det sen brevet damp ner på dörrmattan så att han skulle vara väl förberedd och vad det var som skulle hända. Han har ju en tendens att vägra prata/göra/lyssna om det är helt nya människor/platser/händelser han ställs inför.
MEN! Det gick jättebra! Han satt i stolen själv, han gapade stort och lät tandsköterskan räkna alla hans 20 HÅLFRIA tänder. Sen valde han med stor glädje en grön boll som present och var mäkta stolt över sin nya tandborste.
Nöjd son och stolt mamma!
 
 

Kommentera här: