Dygnet har för lite timmar!

Sommaren tog liksom abrupt slut i söndags och hösten tågade in i Östersund och vårt hem. Vanligtvis brukar jag få lite ångest när detta händer då jag tycker det är alldeles för kort tid kvar till jul och att den nalkande vintern alltid stannar för länge. Men inte i år. För med den nya årstiden så har även jag börjat på ny kula. En helt ny kula dessutom.
Förra veckan var det inskolningsvecka för Kai. Den har gått helt smärtfritt och ungen har inte fällt en enda krokodiltår vid lämning. Dock är det ju en helt ny vardag för honom också så han har varit väldans trött och gnällig och som grädde på moset så är tand nummer 13 och 14 på väg ut. Men det har gått bra. Det har även gått över förväntan för Travis att komma tillbaka på förskolan.
Denna nya vardag innebär också att jag lämnar dom tidigt på morgonen och hämtar dom senare på eftermiddagen eftersom undertecknad nu har JOBB!
Jag kan inte med ord beskriva hur det känns att få kliva upp klockan 06 på morgonen, göra mig i ordning och sedan gå genom dörrarna på en arbetsplats och känna att jag är viktig, behövd och att jag gör något produktivt både för mig själv och andra.
Och som om inte det skulle vara nog med nytt så har jag börjat tagit tag i min kropp och jag mår i den efter två täta graviditeter. Jag har provat mycket genom åren. Gym, dieter, träningsklasser, soppor you name it. Inget har funkat någon längre tid och jag har fuskat mycket.
Men efter jag provade en potentiell klänning till lillasysters bröllop i oktober, och såg mig själv i spegeln i provrummet så fick jag nog. Det är inte fel på hur någon ser ut, men jag är inte bekväm i min kropp och för att man ska må bra inuti så vill jag göra något åt utsidan. Så jag laddade hem appen Lifesum, signade upp mig som guldmedlem och satte upp mitt mål. Appen sa då åt mig hur mycket kalorier jag får äta per dag och om jag följer detta så kommer jag nå mitt mål inom si och så många veckor. Dessutom så istället för att sjunka ner i soffan och inte röra mig ur fläcken tills jag förflyttar mig till sängen efter barnen har lagt sig så har jag börjat ta promenader på kvällarna. Allt mellan 6 kilometer till 1,5 milsrundor. Jag fick se resultat redan efter en vecka, och även bättre resultat veckan efter. För första gången i mitt liv så ser jag resultat. Och det funkar jättebra för mig. Jag får egentligen äta precis vad jag vill men skulle jag trycka i mig en pizza så får jag inte äta något mer den dagen, eller så får jag träna så jag får lite extra kalorier att äta upp. Nu har jag varit helt sjukt duktig med intaget av snabbmat och sötsaker så det har jag inte behövt göra.
Jag ställer heller inte för höga mål, vilket betyder att är det planerat en fest, en middag eller annat så får jag äta/dricka precis vad jag vill utan att det gör något.
Jag måste kunna få leva så "normalt" som möjligt om jag ska kunna bibehålla lusten att fortsätta träna och äta mer rätt, annars blir jag sur och sätter mig på tvären mot mig själv.
 
Som ni hör, jag har fullt upp! Dygnets timmar gick från att helt plötsligt vara otroligt långa till att inte räcka till alls! Men enbart på ett positivt sätt!
 
Jo! Vårt blonda yrväder med humör värre än jag vet inte vad, tog sina första steg den 24 augusti!
Lite tidigare än vad storebror gjorde, men dom är rätt lika för det kommer nog ta ett par månader till innan han kommer spatsera omkring mer än han kryper om min känsla stämmer. Och även den här gången så hann jag inte filma de första stegen, haha!
 
 
1 Babben:

skriven

👏👏

Kommentera här: