Bring on vardagen!

Det känns lite som att jag kommer gå under av trötthet när vardagen väl sätter igång nästa vecka. Min och barnens mornar har under ledigheten sett ut såhär:
 
Kai vaknar först. Någon gång mellan 06-07. Det här märker endast mitt undermedvetna jag, så kroppen och knoppen sover vidare. Sen vaknar Travis vid 07. Smiter tyst upp, hämtar Ipaden och kryper tillbaka ner i vår säng igen. Vaknar han på gosidan så levererar han även leksaker till Kai som han kan leka med i spjälsängen.
Runt 08 sedan så vaknar jag till liv på riktigt, oftast för att Kai blivit less på att leka med den där plasttallriken och låtsasskruvmejseln som storebror så snällt hämtat. Och också oftast för att blöjan är proppfull och förpestar hela sovrummet. Men inte ens då så orkar jag kliva upp. Nej, då flyttar jag över Kai till våran säng och myser vidare. När klockan är närmare halv nio och blöjan börjar läcka på Kai så masar jag mig upp. Den lilla är ju dessutom vrålhungrig!
Travis då? Nej den mysgubben skulle helst vela ligga i sängen med mig till framåt elva-tiden om han fick välja. Så medan jag gör frukost till Kai och mig själv så ligger han kvar där under täcket och njuter och kollar youtube. När han sen hör att frukosten är klar så kommer han motvilligt ut från sovrummet.
 
Sen ska vi försöka göra oss klara också. Är det halvrisigt väder ute så är vi nog alla påklädda och klara framåt lunch. Annars så är vi nog redo för dagen vid halv elva. Men då är det ju nästan dags för lunch och för Kais tupplur så då måste det göras först och så går timmarna. Runt 14,30 är vi redo att hitta på något, fast då är det ju mellis... och sen måste jag börja med middagen...
 
Ja ni hör ju. Semestermode har verkligen kickat in hos oss så det kommer bli lite av en chock när vi måste bli snabba, effektiva och morgonpigga igen. Men jag gillar det! Bring it on!
 



Slut på lek, tillbaka till verkligheten. :) 

Kommentera här: