Bond... Jay Bond...

Jädrar vad vi betar av dagarna i rasande fart! Inte konstigt att man somnar ovaggad på kvällarna.
Idag har vi ansökt om Travis svenska personnummer samt reggat Jay som inflyttad i Sverige hos skatteverket. Sen har vi också anmält Jay hos arbetsförmedligen så det inte ska bli nått gnäll om det senare. Arbetsförmedlingen btw måste vara det mest krångliga, regelrätta, långsammaste institut vi har i Sverige. Fy vad jag tycker det tar tid när man är där, vad man än ska göra! Allt tar sån tid och allt som oftast måste man komma tillbaka för att komplettera något eller visa upp sig eller bevisa något annat. Problemet idag var att eftersom J ännu inte har ett svenskt personnummer så kan han inte bli matchad mot arbetsgivare i deras platsbank så vi måste återkomma när han fått sitt samordningsnummer och lägga in det i deras system. Men han kan ändå söka jobb och börja jobba på en gång om han skulle få ett jobb. Kaka på kaka liksom?
 
Sen gjorde vi en lov på stan, och jag träffade inte en enda person jag kände. Folk kanske inte är på stan längre?
Vi fixade ett svenskt mobilnummer till J ( han fick lätt det bästa telefonnumret 0727-007007 ) och köpte lite droppar och krämer till T.
 
I morgon ska J iväg på jobb! Han ska slakta två får åt en kvinna och sen ska hon ta med honom till slakteriet i Skärvången och i Hammerdal och visa honom runt. De behöver tydligen folk på båda ställena. Han blir upphämtad kl 09 av Kerstin som hon heter och sen är det full dag för honom. Ska bli spännande att höra hur det har gått och om något jobbtillfälle dykt upp under dagen.
 
Jag, Travis, mamma och Tobbe ska åka och hämta 100kg kött som Tobbe och Jay sedan ska stycka i morgon kväll och på onsdag.
 
Som sagt, ingen rast ingen ro!
 
Sonen har skött sig exemplariskt idag igen trots totalt påpälsad från topp till tå så han inte kan röra en fena och trots att han blivit urlyft och isatt i bilbarnstolen och vagnen i tid och otid.
 
Om ni är intresserade i mitt försök att laga mina telefoner så kan jag berätta att den ena ligger fortfarande i en påse med ris, jag har inte kollat statusen på den. Och den andra ligger helt sonika på bordet med meddelandet om att den behöver svalkas ned innan den kan användas... suck. Jag försöker vänta ut båda i någon dag till.
 
Tyvärr inga bilder idag heller då eftersom mina äppelprodukter inte vill vara med mig i mitt vardagliga liv. Jag känner mig lika naken som etablerade flerbarnsmorsor gör när de är på stan utan barnvagn.

Kommentera här: