Nyårslöftet

Han är så vackert mitt barn, och skänker mig så stor lycka och glädje. Allt från den något platta skallen där bak, till de goa vaderna, de stora händerna, de mest underbara ögon som fullkomligt strålar av glädje och lycka när han är glad och slutligen den allra sötaste tunga någon någonsin skådat på ett barn med det där lilla lilla jacket i där fram. Att denna lilla man med noll tålamod och ett hejdundrande humör inte skulle finnas hos mig är en tanke som inte är formbar i mitt huvud. Det går inte. Han var menad för mig. Och jag hittade pappan som gjorde att jag fick just det barn som är precis helt perfekt för mig. Han kan göra mig tokig när inget duger och han får mig att ligga sömnlös vissa nätter. Men ändå, varje morgon, när jag stoppar ner mitt röda huvud i hans säng och vi möter varandras blickar och vi båda ler ikapp värre än den andra, så har jag glömt gårdagen, gråtandet, gnälladet och min egna trötthet. Det är ingenting egentligen. Bara han är lycklig och mår bra, så mår jag bra.
 
Och det får bli mitt nyårslöfte för 2013. Att göra min sons liv så bra, tryggt, lekfullt och kärleksfullt som det bara går.
 
 
 

 
1 Lisa:

skriven

Så fint skrivet! Kärlek när den är som störst!

2 Sandra B:

skriven

Så fint Linnea! <3

Kommentera här: