Förvärkar?

För andra natten i rad har jag vaknat upp mitt i natten utav att jag har ruskigt ont i nedre delen av magen. Jag har gått och kissat för att det brukar lindra om jag får sammandragningar men det har inte lättat alls trots att jag tömt blåsan. Inatt satt jag på toaletten och köld-skakade typ samtidigt som det gjorde fasligt ont. Jag gick och lade mig igen och fick andas tungt för att kunna slappna av. När jag vaknade i morse var det borta.
 
Kan detta vara förvärkar?
Jag hade inga förvärkar alls med Travis, det bara hände, poff så gick vattnet bara och sen 4 timmar senare så var han född. Så jag vet inte hur förvärkar känns men jag har läst att det är vanligare hos andragångsföderskor.
 
Kan detta vara ett första tecken på att något håller på att sättas igång? Jag hoppas det.
 
 
 Kom uuut lillebror! 


1 Anneli:

skriven

Förvärkar kan man få utan att det är något på gång.
Vänta ett par dagar till för att se om slemproppen går av sig själv. När den väl går så ring till förlossningen och prata med dom.
Jag hade några förvärkar när jag väntade min son, men det var inget på gång.
Inte förrens när slemproppen gick så var det på gång.
Du kan ringa till förlossningen.


Lycka till!

Svar: Jag tror det var förvärkar ändå. Det är inte alltid slemproppen går överhuvudtaget. Och om den går kan det ändå ta upp till två veckor innan det händer något alls. Slemproppen gick med Travis och det tog nån vecka innan vattnet gick. Förvärkar är väl ändå något som indikerar på att det är på G. Annars är det ju bara "vanliga" sammandragningar man har, och det här kändes inte lika.
Lellelii

Kommentera här: