En ut, tre in.... eller fem.

Kolla vad effektiv jag har varit under veckan! Tyvärr har det haft sitt pris och gjort att jag haft/har väldigt ont i rygg och bäcken när dagen lider mot sitt slut. Men det finns liksom ingen rast ingen ro. Jag må panik-extrem-boa men så vet jag också hur LITE man får gjort av något alls förutom att räkna sovtimmar och mata bebis den första tiden. Jag ser framör mig vårt vardagsrumsbord i England som var överfyllt med våtservetter, blöjor, droppar, ersättning, flaskor, hämtmatpåsar och bröstpumpar. Och jag minns också hur en viss plats i soffan aldrig återhämtade sig från min bakdel, eftersom jag spenderade de första 1-2 veckorna sittandes just där för att förse mitt nyfödda barn föda, kärlek och tillit.
 
Så visst jag kanske drar hela mitt städande och fixande lite för långt men för mig skulle det kännas så förbaskat bra om det kunde vara ordnat före dagen D.
 
Så vi stryker lite.... och vi lägger till lite mer...
 
- Sätta ihop ikeamöbler
- Måla klart Travis nya säng
- Fatta att vi ska bli tvåbarnsföräldrar
- Måla hela hallen minst två gånger.
- Tapetsera garderobsdörrarna i hallen, alla 9 plus överskåp.
- Fatta att vi ska bli tvåbarnsföräldrar 
- Städa ur extrarummet. 
- Tvätta bebiskläder
- Fatta att vi ska bli tvåbarnsföräldrar 
- Packa BB-väskan
- Sova ikapp nästkommande året på fyra veckor. 
- Fatta att vi ska bli tvåbarnsföräldrar 
- Lära Travis att sova en hel natt i sin säng.
- Göra matlådor ( eller kommer det någon och serverar mig mat hela första månaden tro? ) 
- Fatta att vi ska bli tvåbarnsföräldrar 
- Skruva ner spjälsängen och sedan skruva ihop den igen i ett annat rum
- samt att få han är inne att vända på sig.... 
 
Nytt in på listan:
 
- Rengöra fläkten
- Frosta av frysen
- Fixa brynen hos Cissi
- Skicka älghorn till svärfar i England
- Städa badrummet
- Köpa utemöbler samt konstgräs till uteplatsen
- Hänga upp gardiner i vardagsrummet, en spegel i hallen och en stringhylla i köket
- Putsa fönstren

Tvättade och nervikta pytte-kläder i strl 50. 

Fick kockhjälp igår! 👍  
 
 

Kommentera här: