Det är kul attt argumentera med onödiga personer

Alla dessa köp och sälj sidor som florerar på Facebook, är något även jag anammat lite. Det är väl i första hand två sidor jag scrollar igenom dagligen. Den ena är heminredning och den andra är barnartiklar här i Jämtland. Den förstnämnda funkar skitbra tycker jag, och jag har gjort en del fynd och fått en del av mina grejer sålda. Så kommer vi då till den med barnartiklar..... Där har det gått över styr! Reglerna som man som accepterad medlem SKA läsa innan man börjar kolla på allt skit folk säljer måste vara tjockare än Svea rikes lagbok. På heder! Det är så mycket saker man inte får göra på denna sida och bryter man mot dessa patetiska regler så blir det konsekvenser utav det. I form av varningar. Och efter ett visst antal varningar så blir man avstängd på obestämd tid av de personer som är grundare av facebook... nej vad säger jag. Jag menar självklart de som tagit på sig frivilligt att se efter en sida på F A C E B O O K. Alltså helt vanliga dödliga människor.
 
Denna sida är jag fortfarande medlem i, men inte längre för att köpa en overall i bra skick att ha på dagis eller en barnvagn utan mer för att ibland då och då få lägga mig i och argumentera emot dessa regler. Men det finns ju även regler för detta kära läsare. App app app, tro inte att du har yttrandefrihet eller att ordet och åsikterna är fria i den stora världen på facebooks köp&sälj barnartiklar inte. Nej, säger du dig det minsta emot så blir du likt en snabb, svidande rakhöger bli varnad. Jag vet inte för vad egentligen, osportsligt uppträdande?
Eller om du är som jag, lite flink i skriften och kan uttrycka dig på så vis att kommentaren i sig inte är varken kränkande mot någon enskild person, inte hets mot folkgrupp, inte innehåller svordomar eller andra hemskheter så tar sig dessa administratörer helt enkelt sig friheten att ta bort din kommentar och endast låta sina egna ( helt idiotiska ) kommentare och svar på tal, stå kvar.
 
Varför jag bryr mig alls om detta kan man ju fråga sig? För att det är roligt. Jag gillar att argumentera med folk som är ... ja.. dumma i huvudet helt enkelt. Det gör min dag lite. Jag bara längtar efter att få höra ett brummande i telefonen om en diskussion är igång bara för att mötas av ett svar som sägs: "Detta är inget du behöver dyfta ( nä inte det ordet, det är för avancerat för dessa presidenter ) öppet i denna grupp utan vill du oss något och har synpunkter så får du maila oss privat."
Jag har då mailat privat utan att få svar och upprepar då mina undringar och funderingar över de helt ologiska regler som finnes helt öppet för alla att se igen, och får då samma svar tillbaka eller så tas kommentaren bort. Det är ju briljant ! Tänk om dessa personer drev ett riktigt eget företag och agerade på detta sättet. Jag skulle kunna sträcka mig så långt att om jag skulle få för mig att studera vidare inom min utbildning och börja forska och skriva en D-uppsats så skulle detta vara ett intressant ämne.
 
Slutligen vill jag säga till er admins som sitter och gnäller att ni inte har någon tid till annat än att bevaka sidan så den sköts enligt era Hitler-fasoner: LÅT FOLK BARA FÅ KÖPA OCH SÄLJA FRITT DÅ! Så som man gör på alla andra sidor i hela jävla världen. Det är du som köpare och du som säljare som skall komma överens om pris, plats, byte, mellanhänder, pengar you name it. INTE NI! Och sen som svar till alla gånger jag fått svar på frågor jag har haft med kommentaren: "Det var en onödig kommentar Linnea"  så säger jag: Ni som personer är onödiga.
 
 
Egentligen skulle jag inte skriva det här inlägget, utan jag skulle berätta om när jag köpte en byrå av en kille i förrgår och var helt säker på att jag visste vart adressen där han bodde låg, så jag var där och snurrade med bil utan att alls lyckas finna nummer 51b. Tills det plötsligt gick upp för mig vart adressen låg.....  nämligen ungefär 50 meter från där jag själv bor. Bara tvärs över lekparken. Jag kunde i princip se byrån från mitt vardagsrumsfönster in genom hans. Jag hade alltså inte behövt ha en mamma som kom in tidigare innan hon skulle jobbat natt för att låna ut bilen i 10 minuter och se efter en Travis som ( INTE ) sov. Bra Linnea. Bra. Tuttarna läcker ju, får man då skylla på amningshjärna?
1 Syster:

skriven

Jag bara skrattar,allt du skriver är sant.
Vilka jävla idioter det finns.

Kommentera här: