Att göra en VAB-dag till något minnesvärt.

Igår när jag kom hem efter sista helgpasset på jobbet så möttes jag av en glad, men trött liten kille med lite blanka ögon. Jag förstod direkt att det var sjukdom på väg.
Och mycket riktigt, någon timme in i sömnen så vaknar T för första gången. Tredje uppvaket vid halv elva blev det värsta. Travis hade svårt med inandningen, och det bara pep och pyste när han försökte få luft. Han ville inte dricka något och var otröstlig samtidigt som han var helt sjukt trött och gäspade sig igenom tårarna. Till slut somnade han som en liten bebis i min famn, alldeles nära. ( Detta var alltså efter jag i lite smått panik ringt till mamma för att få diagnos. Alltid ringa mamma före 1177 hehe )
 
Denna vecka startade alltså med VAB. Travis vaknade pigg och alert men med halsont vid halv sju. Jag bestämde mig för att göra dagen till en speciell mor och son dag. Inte bara en sitta sjuk i soffan och kolla film-dag.
Vi började morgonen i sängen med paddan. Spelade spel och myste. Sen blev det kall, lenande glass till frukost framför Youtube. Efter det gick vi ut, vi skulle ner på stan. I vanliga fall brukar jag gå men Travis som ÄLSKAR bussar hade blivit lovad att vi skulle åka buss ner istället. Han log hela vägen, och när vi var framme och jag sa: Ska vi kliva av bussen nu Travis? så fick jag ett snabbt: Neeeej, åka, tillbaka.
Vi träffade moster Kickan och styrde kosan mot Lekplaneten. Min sjukling skulle få, för första gången, strosa fritt i en leksaksaffär och dessutom välja precis vad han ville där inne.
Ungen blev upp över öronen lyrisk vid första anblick av högarna av skoj. Han ville vara all over the place och styrde kosan direkt till en enorm traktor. Och så fortsatte det. Men han var duktig också. Han plockade inte ner mycket från hyllorna, han ställde tillbaka saker och han hade valt vad han ville ha de första fem minuterna.
Så vad tog han då? Jo en simpel spade och hink. Och som han har lekt med denna spade och hink!
 
Efter leksaksaffären så blev det lunch på Donken. Ungen ÄLSKAR att dippa strips och få dricka vad som helst bara det är ur mugg med sugrör. Efter lunch åkte vi upp på Lillänge och på bussen dit så somnade han in precis enligt dagis sovtider. Jag passade på att handla lite i lugn och ro där uppe. Ett nytt regnställ till Travis, två pyjamaser och lite strumpor till honom, en kruka till min mini-makeover i köket som jag började med i eftermiddags och lite tapettillbehör till resten av Travis rum.
 
Väl hemma sen så har vi storstädat köket ihop. Travis har mest stått och diskat med sin nya hink och spade medan jag har röjt runt med magen och fejat och donat i minsta vrå. Humöret fortfarande på topp men något låg energi och ingen matlust så fick det bli glass till middag också. Vi blir hemma i morgon också då han nu ikväll också vaknat upp känt sig störd pga halsen.
I morgon ska vi gå på upptäcksfärd förbi travet och hästarna och lekparken, genom skogen, förbi campingen bort till Odenhallen och hämta ut ett paket. Sen ska vi måla köksväggen tillsammans.
 
Den bästa VAB-dagen so far i både mitt och min sons liv.

Alla rätt varje gång på IPad-spelet!

Glassfrulle i soffan

Spännande på stan

God natt!

Bästa presenten tycker Mr T! 



Avskalat på ena köksbänken med ny kruka. 
 

Kommentera här: