Kassler i nät-feeling.

Ni vet de där kläderna man har i garderoben som man inte kommer i längre men som man inte vill göra sig av med för att man ska gå ner i vikt så de passar igen? Efter barn nummer två så utökades dessa plagg med det dubbla typ. ( Ja jag vet att det bara har gått 6 veckor men den här halvjästa degen på magen den kommer inte försvinna av sig själv i första taget. )
Och ni vet att det aldrig händer. Det där med att man sparar sina favvojeans för att man ska komma i dom "sen".
Så häromdagen tog jag tag i saken. Jag rensade ur min garderob. Och jag slängde även med favoritplagg som inte passar längre men som jag egentligen velat ha kvar. Jag körde med 6-månaders regeln. Har du inte burit ett plagg de senaste halvåret så kommer du inte bära det igen. Och när jag var färdig så ekade garderoben nästintill tom istället. Jag har ioförsig två garderober till. En med klänningar som jag inte rensat än, och en med hängda plagg. Jag får fortsätta med dessa två en annan dag.
 
Jag provade en del plagg för att se hur de satt på min två-graviditeterskropp..... det var lite kassler i nät-feeling över det hela. Och trots att jag gärna skulle vela köpa kläder i storlek 36 så ser kläder i storlek 38/40 mycket bättre ut på min kropp just nu
 
Så nu säljer jag massor av kläder, en del helt oanvända, till andra som er snyggare ut i dom än jag. Och så blickar jag framåt mot kommande favoritplagg i en kropp som kanske till nästa sommar faller mig själv lite mer i smaken. Tills dess är jag ändå ganska nöjd och bekymmerslös. Det är ett väldigt bra förhållande jag och min kropp alltid har haft tillsammans oavsett storlek eller degkänlsa.
 
 
.
 
 
 
1 macknow:

skriven

Vad säljer du då? Shorts? :)

Svar: Massa shorts Carro!!
Lellelii

2 macknow:

skriven

Åh! Kan du skicka bild på fb? :)

Svar: Absolut! Fixar ikväll :)
Lellelii

Kommentera här: