Skitsnack

Lite onödigt vetande såhär en söndag när solen strålar... 
 
Jag:
- Jag är inte mycket för kakor och bullar och sånt, men jag är barnsligt förtjust i mazariner... som Jay inte kan äta eftersom han är allergisk mot nötter, vilket gör att jag får alla!
 
- Jag älskar färgglada strumpor och helst i olika starka mönster dessutom medan Jay anser att sortera strumpor och ha matchande strumpor är att förkorta livet lite.
 
- Vi måste egentligen vara helt okompatibla med varandra då båda har fruktansvärt dåligt tålamod. Detta har bevisligen trappats ner lite sen vi fick barn, men när det slår till, så är det inte roligt. För varken mig, honom eller Travis. ( som dessutom också fötts med ett obefintligt tålamod )
 
- Frukt och grönsaker ska vara hårda! Helst på gränsen till omoget. Bananer ska vara gröna, tomater likaså. Plommon, nektariner, persikor, äpplen, päron ska vara hårda. Ju hårdare desto bättre. Det enda jag vill ha moget är avocado, jordgubbar och mango. Typ.
 
- Jag skulle kunna placera mig själv i facket för "risken att bli arbetsnarkoman". Jag har aldrig haft en fast anställning men jag har jobbat heltid under många år och har ofta haft två olika jobb samtidigt. Och när jag är mitt uppe i att arbeta mycket så sköljer en känsla av lite lätt panik över mig när jag "måste" vara ledig. Jag bara ser pengar flyga ut genom ett öppet fönster till ingen nytta. Jag tror att om jag skulle jobba med något jag verkligen skulle älska så skulle saker som tid vara helt orelevant för mig. Jag skulle köra på tills jag var nöjd, klar. Men däremot tror jag INTE att jag är alls i fatet för att bli utbränd. Det spelar liksom inte med den person jag är.

- Jag gillar att äta gott, men köper alltid den billigaste pastan i butik. Typ Ica basic spagetti. Jag kan helt ärligt säga att jag inte känner någon skillnad på den eller den dyrare. 

- Jag tycker fisk och skaldjur är otroligt gott men sällar mig snällt till alla andra ute på resturang och beställer kött. För det "bör" man ju göra om man ändå äter ute om man ska vara vanligt svensk.

- Skulle ALDRIG köpa färdiga köttbullar eller hamburgare och äter bara ekologiska bananer.

- Jag måste alltid ha ett städat och rent kök när jag går och lägger mig, men om hela vardagsrumsgolvet är fullt med leksaker, det kan jag förbise med större lätthet.

- Jag kan inte poppa popcorn i vanlig kastrull. Bränner vid jämt!

 
Jay
- Har inte en aning om att handdukar kan hängas tillbaka på kroken efter man torkat sig efter duschen. Nej, han tror istället att på golvet bredvid sängen är stället för blöta handdukar. Det ger mig kliande utslag. Varje dag dessutom efter som han även är en renlighetstyp utan dess like. MINST en gång per dag måste han duscha, medan jag nöjer mig med tre gånger i veckan. När vi var utomlands så duschade han MINST 2 gånger per dag.

- Han är en otrolig djurvän, trots sitt yrke. Vi köper aldrig något halal-kött eller kyckling ( Vi har i år köpt en halv ko privat som ligger i frysen samt att vi annars köper kött direkt från Jämtlandsgården ) och har nu också slutat köpa fläskfile från Danmark där grisarna far illa. Han klarar inte av att titta på dessa hemska klipp som snurrar på facebook om djurmisshandel och plågade djur. Han blir förbannad på personer i hans yrke som inte klarar av att på ett snabbt och "så smärtfritt" sätt som möjligt avliva djuret.
 
Vi tillsammans:
- Är oerhört svaga för allt som visas på TV med Gordon Ramsey. Vi laddar hem säsonger på datorn av Kitchen nightmares och plöjer.

- När vi började träffas utvecklade vi ett litet eget språk innan jag kom in i engelskan helt. Vi visslade om vi inte kom på ett ord vi ville säga. Det blev mycket visslande på mig där ett tag...

- Vi kallar varandra för babs, som är en förkortning på babe som betyder typ älskling på engelska. Babs är också en förkortning/smeknamn på namnet Barbara. 
 
1 Anonym:

skriven

Ojojoj vad jag känner igen mig i punkten om köket och leksakerna! :) Likaså hemska djurklipp. Jag vill inte se sådant och här förtärs enbart svenskt kött och allra helst lokalt.
Tänk om alla kunde känna så...

Kommentera här: