V 25 nu och då

Hittade en bild från exakt den vecka och dag jag är i nu fast från när jag väntade Travis, och kom på att jag skulle rekonstruera den bilden till punkt och pricka för att verkligen visa vilken skillnad det är nu jämfört med min förra graviditet.
 
 
Bilden till vänster är jag den 19 april 2012 när jag var i V 25 med Travis.
Bilden till höger är idag, den 23 februari 2014 i V 25 med lillebror till T.
 
Tydliga skillnader är att jag överlag var smalare då om vi bortser från magen utan bara tänker på kroppen. Det kan man se på mina armar, händer och över ryggen. Och det har sin logiska förklaring. När jag blev gravid med Travis så vägde jag in på 66kg. Denna gång vägde jag in på 71kg men har sen dess både tappat och ökat i vikt.
Jag skulle säga att på den vänstra bilden så väger jag 64kg och på den högra väger jag 69kg.
 
Sen är ju magen den tydligaste skillnanden. Den är verkligen större denna gång och putar ut mer. Dock ser det fortfarande lika ut från sidan och det syns inte alls bakifrån att jag är gravid. Brösten känns som de stannat av lite nu, vilket känns skönt, medan de förra gången växte mer och mer och mer för varje vecka som gick och var tillslut helt sprickfärdiga.
 
Jag tycker fortfarande jag är ganska fint gravid men känner mig inte lika vacker som sist, utan mer klumpig och jag blir lättare anfådd, får mer ont i ryggen och har svårt att hitta sköna ställningar sittandes. Men alla graviditeter är olika och så även alla de små som gör oss mammor så tjocka och otympliga under 9 månader. Och tur är väl att alla är olika, det blir så mycket roligare då!
 

Kommentera här: