När kommer lillebror? Dags att gissa!

Jag har inte varit borta från min son längre än över natten ett fåtal gånger sen han föddes. Alltså snart 2 år. Snart kommer ännu ett kryp till oss och det rimmar ju ganska så fint med: Noll egentid, noll utsvävningar utanför landskapsgränsen och noll ... ja sömn, den första tiden.
 
Så jag tog tag i saken. Att få lite egentid, trots att jag är är nära att brisera och har samma hastighet som en sengångare när jag är ute och går, och åker i morgon till Stockholm på en weekend för att träffa min fina vän Sandra. Tänk! Att få sova tre hela nätter, att få äta ute på resturang utan att behöva fylla en lunchbricka med mer servetter till små kladdiga händer än mat, att gå på en gravidmassage och få bli knådad på av ett proffs istället för att bli dragen i håret minst ett par timmar varje natt. Jag längtar, men går nu omkring och tror att Travis kommer glömma bort mig och sedan hata mig för att jag "övergett" honom, när jag kommer hem igen...
 
Men! inläggen här på bloggen kommer troligen vara högst sporadiska tills jag åter landat på Jämtländsk mark på söndag kväll, så därför kör vi igång omgång 2 av "Gissa när bebis kommer" nu! Det är ju nämligen bara 5 veckor kvar, och hade jag haft Travis i magen så kom ju han om 2 veckor från nu.
 
En liten uppfräschning från Juli 2012:
Travis var beräknad den 7 Augusti, men valde att kika ut den 18 Juli i V 37+1.
Han vägde 5 pound 11 ounzes eller med begripliga siffror: 2576g
Hur lång var han då? Ja det vet ingen för i England mäts inte barnet när det föds. Jag gissar på korta 47cm typ.
Han hade nämligen storlek 44 i kläder första tiden.
Han föddes på det oerhört passande klockslaget 07.18 med ett akut snitt ( han låg i säte och hade bajsat mycket i fostervattnet ), efter att vattnet gått kl 03.00 på natten.
 
Lillebrors BF är 12 Juni.
Mer än så hjälper jag er inte! Nu är det nya tag, ny bebis, ny vikt och allt det där. Gnugga geniknölarna och pricka rätt nu! Min egen gissning lägger jag in efter helgen när det kommit in lite förslag.
 
 
1 Angelica:

skriven

7 juni - 3230g - 52cm - 17:30 - mest lik mor.

2 Veronika:

skriven

20 maj, 3230g, 48 cm, kl 20.23
Och likt sin pappa😊

3 Anonym:

skriven

15 Juni klockan 23:46
3470 g och 50 lång.
Han kommer vara mest lik sin storebror :)

4 Anneli:

skriven

Lillebror tittar ut den:
17 juni kl 12.48
3560 g och 51,5 cm lång.
Han kommer ha vissa drag från mamma o pappa..

5 Jana:

skriven

21.a juli
3363 g 49cm
Han kommer att vara lik sin pappa.

Svar: Jana kan du snälla ändra dig till 21 JUNI för jag orkar inte va gravid 5 extra veckor från utsatt BF ;)
Lellelii

6 Åsa:

skriven

7 juni när vi ska på JSP. 3000g 50 cm. Han kommer se ut som Travi B

7 saraaaauuu:

skriven

Bättre sent än aldrig ;)
1. 7 juni
2. 3420 g
3. 47 cm
4. 07.42
5. Mest lik mor

Kommentera här: