Jag kan gå!

I morse vaknade jag. Sen kunde jag kliva upp och helt upprätt gå till toaletten. Där kunde jag sätta mig ( istället för att omfamna ) och kissa. Efter det kunde jag äta en liten, ynklig portion med risgrynsgröt till frukost.
Tre saker jag inte har kunnat göra sen i tisdags. Bara det kändes som en miljonvinst på lotto. Att den energin fanns och att illamåendet inte helt tog över mitt kropp och psyke.
Jag är alltså på bättringsvägen! ( med plötsliga attacker av illamånde som slängs i ansiktet på mig i tid och otid ) Barnet verkar vara helt återställd då välling åter igen lockar i sängen om morgonen.
 
Jag har idag alltså kunnat börja sanering av lägenheten. Bytt sängkläder, tvättat, skurat golv, rengjort badrummet och vädrat. Baciller ut! Energi in!
 
När sambon kom hem från jobbet vid 13 ( Det som är bra med att Jay har så långa arbetsdagar resten av veckan är att han alltid får göra helg och är hemma vid 13 på fredagar ) så hade han med sig en julgran och ville smälla upp den omedelbums. Jag fick hålla tillbaka honom lite. Tänkte att vi kan väl iallafall vänta tills december har knackat på dörren. På eftermiddagen efter lite frisk luft, ett inhandlande av en julklapp och adventspyntat lägenhet så ÅT jag middag för första gången denna vecka. Det var som att äta på den lyxigaste resturang och kasslern, broccolin, pastan och ostsåsen riktigt smalt i munnen.
 
Nu hoppas jag att ALLA FÖRÄLDRAR som har barn på förskola inte tummar på 48-timmars regeln bara för att barnet ev inte kräks längre. Symptomen sitter fortfarande i, och speciellt vinterkräksjukeviruset som är starka rackare. Jag vill INTE INTE INTE få detta igen inom min närmsta livstid, och det kan smittas direkt igen om bacillerna sprids. Stanna hemma en extra dag, snälla!
 
 


 

Kommentera här: